tirsdag 30. juni 2015

Tunika med Elsa

 Tunika
 Tett sikksakk

Tunika/kjole med applikert Elsa på ferdig.
Jeg synes jo ikke selv det er så fint med et digert bilde på klærne, men småtrollene liker det. 
Da blir denne et greit alternativ til klærne som selges hos H.M. o.l.

Blomstra stoff - gjenbruk.

Brukte mønster fra dette bladet- synes det er veldig greit.
Har tidligere blant annet sydd denne her og denne her.
Etter tips fra Gro om å bruke ribb for å forlenge ermene, har jeg gjort det. 
Takk, Gro. Det ble fint og jeg kunne bruke tunikaene et år til :) 

Forsøkte meg på ribb rundt halsen denne gangen. 
Det var ikke lett, og ble heller ikke helt vellykka. 
Den er for løs og henger utover. 
Men - får tenke at det likner litt på en liten "hals" i stedet ;)
Grei på baksiden. 
Skal prøve å få satt i en trykknapp.

Skal få tatt et foto av minsten i den, men hun er ikke hjemme nå og jeg kunne ikke vente med å få lagt den ut på bloggen.

Håper på sommervarme i morgen. 
Da er det om å gjøre å komme seg ut, for ingen vet hvor fin resten av sommeren blir... 

 Nyt dagene :) 

2 kommentarer:

  1. Den vart då kjempesøt! Fine fargar og artig med applikasjon. Nei det er ikkje så lett å få til fin kant i halsen.
    Trur kanskje du berre skulle ha stramma litt meir i utriginga...lettare sagt enn gjort det, hi hi.....
    Gler meg til å sjå den i bruk:)
    Ja det gjeld å nyte dei få soldagane som er. Her er det lova sommarvarme eit par dagar no og det ser vi veldig fram til. Ikkje mykje som har likna på sommar hittil!

    SvarSlett
  2. Ih hvor er den bare blevet fin! Da jeg først lige så billedet, ja, der så det ud som om, at der var englevinger på - det var ryglænet på stolen bagved, der snød mig visuelt :-) Den er super sød - men uha, forstår godt problemerne med rib! Det er altså svært, synes jeg, at beregne længden etc. - og der er også meget stor forskel på, hvor elastiske de forskellige typer rib er! Jeg synes nu egentlig, at det fungerer meget godt her, at den 'hænger' lidt :-)

    SvarSlett