mandag 8. juni 2015

Samler


Bruktfunn.
Kopper i melkeglass.
Fine og firkanta.
Uvanlige. 



 Minste mini ville ha den gule, og jeg fikk den rosa. 
Jakter etter tre til i andre farger så resten av familien kan få hver sin. 
Det er ikke så lett få tak i til en pris som ikke er for vill.
Tror de ble produsert på 1940-1950-tallet.



I helga var jeg på årets første loppis.
Endte opp med litt av hvert, og kommer nok til å vise flere ting senere :)


Under - fine, gamle rammer - er usikker på når slike ble laga. 
Noen som vet?

Jeg samler på dem og har planlagt å lage en stor vegg full av familiebilder i svart-hvitt.


Det jeg liker best med rammene, er glasset. 
Det er konvekst, og det gir en fin effekt når lyset skinner. 
  

Vilt mye å gjøre på jobben gjør at jeg ikke får kommet skikkelig i gang med syinga. 
Kanskje neste uke? 
Har tegna og klippa klar mønster til en bluse og et par ting til guttene. 

Vi får se når det blir tid :) 

6 kommentarer:

  1. Fine kopper! Disse kan jeg ikke huske å ha sett før.
    Disse tynne bilderammene er typisk for 1960-tallet. Har sett en del brudebilder i sånne rammer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg trodde også de var fra 60-tallet. Mine foreldre hadde også brudebildet sitt i en slik ramme :)

      Slett
  2. Artige koppar, slike har eg aldri sett før. Håper du lyktast i jakta med å finne fleire:)
    Og så håper eg du får roligare dagar snart så du får tid til å sy litt igjen;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå nærmer det seg roligere tider. Skal bli skjønt :)

      Slett
  3. Uuuh, hvor er de bare skønne de to kopper! Håber du får fundet nogle til knejterne også - og til en overkommelig pris! ;-) Elsker også gamle rammer - der er så meget personlighed over dem, synes jeg - kender desværre ikke rigtig noget til, hvornår de blev produceret... Ser frem til din store sort-hvide fotovæg; spændende projekt, som jeg håber, du deler med os :-) KH Lilly

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er bare å jakte videre :) Bildeveggen ligger et godt stykke frem i tid, må finne nok rammer. Vil ikke begynne å henge opp noen før jeg har mange, mange rammer. Men - da skal jeg nok vise den her på blogggen :)

      Slett