lørdag 31. mars 2012

Påske for meg

Da jeg var lita, pleide vi alltid å dra på hytta vår på fjellet. Det var snø og ski som gjaldt. 
Etter at min far døde, så ble det slutt på dette hyttelivet. 
Jeg må innrømme at det er utrolig trist å ikke lengre kunne dra dit som jeg har så mange fine minner fra, men slik er livet. 

I bruktbutikken kom jeg over dette koppehåndkleet som lå slengt i en krok. 
Akkurat makent hadde vi på hytta, og det minner meg om hytta og de gode opplevelsene jeg hadde der. Min mors håndkle hadde endt sitt liv som malingsfille. Jeg ble så glad nå som jeg fant ett som så helt ubrukt ut. 
Helt 1970-talls, slik som jeg liker det ;)
Det skal få "skinne" på kjøkkenet hos oss denne påska. Tror sola også skal skinne på Sørlandet. Det skal nok bli en fin påske uten ski og hytteliv tross alt :)

11 kommentarer:

  1. Skjønner godt den følelsen du har! Vi hadde også hytte på fjellet da jeg var lita. Det var alltiid sol, masse snø, vi henta vann i bekken (etter å ha hugget hull i tykk is), det var kortspill og masse familie. Så dør besteforeldre og hytta ble solgt. Utrolig gode minner! Nå liker jeg hjemmepåske...men, skulle gjerne hatt hytte på fjellet og gitt de samme minnene til mine barn. Det var det med penger da... Trøsten er at nå har familien sommerhytte, og her opplever ungene det samme som meg, bare at det er sommer. Kos deg masse i påsken! Jeg skal prøve å få sydd litt. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de pengene setter en stopper for våre hyttedrømmer også. Vi har som dere hytte ved sjøen så jeg bør ikke klage :)

      Slett
  2. Dejlige minder og skønt at du fandt dit nye påske-minde-pynt.
    Go påske til dig og din familie :O)

    SvarSlett
  3. Hvor er det en flot blomst. God påske til dig og familie. Har meldt mig som læser.

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen skal du være - hyggelig :)

      Slett
  4. Så kuult! Det er minner jeg også har fra påskene på fjellet :) Kuul header du har ordnet deg!

    SvarSlett
  5. Så kjekt at du fann eit make handkle:) Det var jo skikkelege gladfargar på det:)
    :-)

    SvarSlett
  6. Koselig historie og knallkule farger :)
    Ha en fin lørdagskveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  7. Så hyggelige minder at have, jeg har altid været lidt misundelig på den Norske tradition med hyttetur i påsken :) skønt håndklæde, heldig du fandt den så du kan holde fast i de gode minderne

    SvarSlett
  8. Så fint kjøkkenhåndkle. Ingenting er bedre enn å finne ting som vekker gode minner. Jeg går å venter på den perfekte hytta. Om det lille huset blir til salgs en gang så SKAL vi ha det :) Er ikke vant med hytteliv i påska, men seterliv om sommeren. Det er noe jeg savner! Ha en fortsatt fin palmesøndag! KLEM.

    SvarSlett
  9. Så härligt med fina minnen från barndomen, verkligen jättesöt handduk! Glad påsk!

    SvarSlett