fredag 2. mars 2012

Lappeteppe


Et lappeteppe jeg sydde i fjor...
Kan jo vise gammel "produksjon" også :)


Det er veldig godt brukt. 
(Snuppa liker godt å kose med teppene sine.)

Jeg var godt fornøyd med fargene - en litt uvanlig kombinasjon - pastell, rødt og brunt. 

Jeg synes det er veldig gøy å sy lappetepper, men det tar litt tid. Her var det også litt vanskelig å få dyrene til å passe inn midt i firkantene siden det ikke var så mye ensfarget stoff på hver side av dem.



I går var jeg ute med ei venninne. Vi har flere felles interesser, og det gjør godt å snakke med noen som er opptatt av de samme tingene som en selv.
Som liten var man jo bestandig sammen med venninnene, men så får man familie og det blir liten tid til slikt. 
 Jeg tror det er lurt å ta seg tid til det av og til. Ellers blir man spist opp av småbarnstida...

Bruker du mye tid sammen med venninner?

13 kommentarer:

  1. For et herlig teppe! Husker jeg synes utvaskede tepper og dynetrekk var så myke da jeg var liten..De beste! Fargene du har sammensatt var knallfine!

    Takk for godbedring-hilsen:)

    SvarSlett
  2. Nydelig teppe, kan tenke meg det er populært :)

    Venninner er viktig, og jeg prøver å ta meg tid til dem. Det er som du sier ikke alltid så lett. Dagene forsvinner så fort når man har små skjønninger i huset.

    God helg!

    SvarSlett
  3. Et lappeteppe til å bli skikkelig glad av :-)) Enig med deg at det er viktig å ta seg tid til venninner. Ha en fin lørdag. Hilsen Drude

    SvarSlett
  4. Heeeelt underbart!! Så härligt täcke!!

    SvarSlett
  5. Heisan
    Superlekkert lappeteppe! Jeg syens det er herlig å putte noen barnemotiver innimellom.
    Har puttet litt Mumitroll og slikt inni noen av dem jeg har sydd.
    Venninner ja.. veldig godt å frikoble litt sammen med dem i blant.
    Får tid til et og annet kafe`besøk med prating, en kveld i måneden med mat og prat med en fast gjeng samt noen kveldstreff i hverdagen. Jeg inviterer ofte til kveldsmat en vanlig hverdag. Noen ganger ber jeg kanskje 15 stik. andre ganger to-tre. Det er veldig koselig. Så blir det kanskje ostebrød, ostehorn og te samt en god kake.
    Ha en super helg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Flott teppe! Eg likte veldig godt det hjertestoffet:)
    Eg skal treffe nokre syveninner i kveld. Kjekt å sjå kva sygreier andre held på med:)
    Ha ein fin lørdag!

    SvarSlett
  7. For et herlig teppe!! Skjønner godt at hun koser seg med det ;)
    Blir nok litt for lite tid sammen med venninner, men det er gull verdt når man først gjør det :)
    Ha en flott lørdagskveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  8. Underbart lapptäcke som man blir otroligt glad av:)

    SvarSlett
  9. Täcket är hur fint som helst! Älskar de olika tygerna.

    Och visst får man energi och glädje av att hänga med sina vänner. Ibland är det svårt att hinna med men jag försöker verkligen prioritera det och blrukar få till åtminstone nån träff varannan vecka, eller så.

    SvarSlett
  10. Å for et hærlig teppe :) Fantastiske farger synes jeg, og dyrene er prikken over ien :)
    jeg bruker litt tid med veninner, men dkulle gjerne hatt mere. Fikk en barselgruppe når jeg fikk jenta mi for snart 4 år siden, vi er flinke å møtes ennda, både med og uten barn. Jeg sier som dr.Phil, man må ta vare på sine barns mor :)
    Klem :)

    SvarSlett
  11. Kjempefin og herlig fargekombinasjon:-)

    SvarSlett
  12. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, du MÅ starte butikk!

    SvarSlett