lørdag 17. mars 2012

Istid...

...hjemmelaga iskrem!
Den ser nok ikke så delikat ut, fargen minner litt om kompe, men den smaker fantastisk! 
Jeg kom over en ny type rismelk med nøttesmak som hadde oppskrift på hjemmelaga iskrem på baksiden. 
Jeg endra litt på oppskriften, og ble superfornøyd med resultatet.

Jeg hiver som regel oppi litt på slump, men sånn omtrent dette hadde jeg i bollen og moste til en jevn masse: 
3 bananer
 5 dl rismelk med nøttesmak
en stor neve med valnøtter 
1 ts vaniljepulver (IKKE sukker)

Sett bollen i frysen og rør med jevne mellomrom. 
En sikker vinner hos oss :)

Ellers med mannen bortreist og syk snuppe her hjemme, prøver jeg å få sneket meg til å lage noe. 
Kan noen gjette hva det skal bli? 



Ikke la dere lure av de herlige stoffene. 
Fine er de, men det er veldig små biter :) 

12 kommentarer:

  1. Nam, nam..Den så deilig ut!!!

    Fordi din blogg er unik og gir masse inspirasjon har du fått oppføring på min nye nettside www.Inspirasjonsguiden.no
    Håper du vil ta en titt og kanskje du kunne tenke deg å være ukens gjesteblogger i løpet av april/mai mnd?

    På bloggen min www.shabbycharm.blogspot.com finner du et "Inspirasjonsguiden symbol" som det hadde vært kjempe hyggelig om du ville legge ut på siden din!

    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marianne. Takk for hyggelig kommentar. Jeg har skrevet svar på bloggen din :)

      Slett
  2. Hei, ser godt ut, minner meg på at vi har en ismaskin her i huset som aldri har blitt brukt, det må vi gjøre noe med...ha en fin søndag videre, klem Wilhelmine

    SvarSlett
    Svar
    1. Ismaskin hørtes kjempegreit ut. Det skulle vi hatt her også :)

      Slett
  3. Namnam så godt det så ut! :D Må prøves! :)

    SvarSlett
  4. Oh så deilig med hjemmelaget is! Dette fristet! Kan det være mini vimpler du lager? Fin ny uke til deg ;)

    SvarSlett
  5. mmmmm! noen som ikke tåler kumelk hos dere heller??
    Har ikke sett akkurat den typen før..tror jeg. Her bruker vi kun rismelk, ikke soya. (Soya er ikke bra for gutter,visstnok..)

    Flink som lager is selv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har også hørt at soya ikke er bra for guttene så vi bruker rismelk og havremelk...
      :)

      Slett
  6. Hei!

    Takk for hyggelig tilbakemelding på bloggen min :) Om du klikker deg inn på www.inspirasjonsguiden.no så ser du hva de tidligere gjestebloggerne har skrevet. Temaet er ganske enklet - noe som gir deg inspirasjon. Du sender oss den teksten du ønsker i en mail med de bildene du vil ha med. Så legger jeg det inn på nettsiden.
    Slik gjør du for å få opp linken til inspirasjonsguiden: Du lagrer bildet som ligger på min blogg (Bare trykker på bildet.) Derette går du tilbake til din blogg og trykker på følgende: utforming, legg til gadget, da får du opp en boks med mange valgmuligheter. Du scroller deg ned til HTML/JAVA SCRIPT. Der legger du inn bildet og setter inn webadressen. Om du ønsker å være gjesteblogger trenger jeg ikke teksen før mot midten av april! Klem fra Maia

    SvarSlett
  7. Hjemmelaget is er sikkert godt, har faktisk ikke smakt det:)
    Jeg vet faktisk ikke hva du skal lage jeg, men du skal nok lime tapet på ett eller annet:) Nydelige stoffbiter og flott bluse under her:) Liker så godt fargene du bruker:)

    klem fra Trine:) Og god bedring til snuppa di:)

    SvarSlett
  8. Det så utrolig godt ut, selv om den liknet litt på kompe, hehe :-)
    Hjemmelaget is er så godt, og da trenger den ikke være så søt som kjøpt is ofte er. Takk for at du delte oppskriften!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

      Slett