søndag 21. desember 2014

Hverdagsskjørt.


Det fargeglade retrostoffet (et tidligere gardin) jeg kjøpte i Danmark, er blitt til fint vinterskjørt. 

Når jeg syr slike enkle skjørt, syr jeg først en rynketråd i stoffet før jeg tilpasser det ribben. 
Da slipper jeg å dra så veldig når jeg syr.

Noen som har andre lure tips eller oppskrifter på barneskjørt å anbefale? Jeg vet det var en nettside som viste hvordan man kunne måle og klippe til snurreskjørt, men jeg husker ikke lengre hva nettsiden het... 


Minien ble glad for hverdagsskjørtet som passer til årstiden. 

Jeg sydde like godt flere vinterskjørt.  
Et godt og varmet et så også dagens lys. 
                     Det viser jeg neste gang. 
                 Jeg er nok en gang inne i en stim.
Det er så herlig å sy igjen :) 


9 kommentarer:

  1. Virkelig sød nederdel! Og smart trick med rynketråden. Mon du tænker på 'sol-beregneren' på moegungen.dk? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. JA- den var det. Tusen takk skal du ha for at du skrev en kommentar hos meg. Nå fant jeg den igjen. Klem :)

      Slett
  2. Herlig retrostoff! Takk for mange fine innlegg i 2014! Det er alltid gøy å se alle de fine retrostoffene du greier å trylle fram!
    Ønsker deg en fin og god jul! :)

    SvarSlett
  3. Hvor er det bare en skøn nederdel! Jeg troede faktisk først, at den var til dig selv, da jeg så billedet :-) Lækkert retrostof; du har virkelig flair for at få det bedste frem i de stoffer, du finder og bruger. Respekt herfra.
    Ingen nederdele-tips fra mig, beklager - har faktisk aldrig syet en...men vil gerne snart lave en eller flere til mig selv. Gerne i enkelt stil og med rib i taljen :-)

    Elisabeth, som altid: tak for dine varme kommentarer. Hvis jeg ikke 'fanger' dig inden jul - så hav en skøn en med din familie :-) KH L

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, snille Lilly. Ønsker deg også en riktig god jul :)

      Slett
  4. Så herlig og flott skjørtet vart! Kjempesøtt! Stoffet passa kjempegodt til slikt skjørt:)
    Kjekt å vere inne i ein stim! Her er ingen systim for tida. Syrommet blir roterom i jula...det blir pakkerom og oppbevaringsrom for alt som må flytte ut når jula flytter inn. Synest det er fantastisk kjekt når jula er rydda ut og syrommet blir syrom i gjen! Fekk eit kjempesøtt stoff i hus i dag så det gler eg meg til å lage noko av:)
    Trur eg må vise det på bloggen snart.

    SvarSlett
  5. SÅ flot - dejligt med fine farver. Jeg bruger (som andre her:-)) også beregneren på møgungen.
    K.h.
    Christina

    SvarSlett