lørdag 17. oktober 2015

Innhøsting



Jeg var i vår ivrig og satte i gang med diverse prosjekter på verandaen, men må innrømme at arbeidsinnsats og investeringer ikke stod i stil med det jeg etter sommeren kunne høste.
:)

Det ble noen knøttsmå tomater,og paprikaen og agurken glimret med sitt fravær. 
Gulrøttene ble også knøttsmå. 

Uten drivhus og hage, er det ikke så enkelt.

Men - det som funka som bare det - potetdyrking på verandaen.
Se så fine poteter jeg fikk i potta og jorda kjøpt hos TV-kjendis og gartner: Morten Bragdø.
(Han er forresten svært inspirerende. Se bare her :) 

Kutta to ulike økologiske poteter i to halvdeler og planta disse i bunnen av potta. 
Så var det bare å hyppe oppover og høste fantastisk gode poteter nå i oktober. 

Økologiske selvsagt :)


2 kommentarer:

  1. Wow så fine poteter! Det har eg aldri prøvd meg på men vi har snakka om det. Vi har ganske stor hage og har prøvd oss på forskjellig , bl.a tomat, paprika, erter og reddik. I tillegg har vi jordbær, bringebær, blåbær, plommer og to nyplanta epletre. Men pga ein kald og våt sommar har utbyttet vore dårlig her også. Tomat og paprika fekk frostskader og ein dårlig start, reddikane tok sneglane seg av og ertene var det litt av men ikkje så mykje. Jordbæra fekk det også for vått og kaldt mens bringebæra klarte seg bra men hadde mykje makk og dårlege bær. Vil helst ikkje bruke sprøytemiddel og då blir det desverre slik.Fekk masse plommer då, så litt utbytte vart det:)
    Ønsker deg ein fin søndag. Klem.

    SvarSlett
  2. Lidt er også godt! Men uuuha jeg genkender så udmærket skuffelsen ved det lave udbytte, når man virkelig har investeret meget tid og nusset og pusset om sine grønne 'projekter'. Det er så ærgerligt. Men nu har du i alle fald høstet dig nogle gode og brugbare erfaringer ;-) Og jeg tror simpelthen ikke, at sommeren i år her nordpå har været varm nok - selv i vores drivhus har det stået skidt til....

    Du må op på hesten igen næste år! ;-)

    SvarSlett