mandag 27. mai 2013

Fem gode venner

Eldstemann hadde et stygt brudd, men det ser ut til å gå fint etter operasjon og gipsing. I dag var første dag med gips på skolen, og den er nå full av autografer :)

Jeg har funnet ny bok til samlinga mi. 
Denne var ikke i god stand, men de fine bildene er bare så skjønne!

Tegningene av Felicitas Kuhn.
Tekst Kirsten Langbo.

 Jeg og 7-åringen leste boka, og han likte den. 

Synes ofte vi i dag gjør barna eldre enn de er.
De skal liksom bli store mye fortere enn da jeg var lita.

Det er markedskreftene som jobber. 

Dersom barn liker de samme tingene for lenge, så selger ikke butikkene nok. 
Det skapes et kunstig behov hos de små (og foreldrene).

Tror ikke det er sunt ... 
Jeg er for å la barna være barn lenge :) 

4 kommentarer:

  1. Så godt å høyre at det går bra med eldstemann! Trasig når det skjer noko med gullungane - men godt at det er hjelp å få når det trengst!
    Den boka du fann er her i huset også frå då mine var små:) Og den er heller ikkje i god stand! Nokon har skribla over sidene (mistenker at det er frøkena som har gjort det) og nokre av sidene har løsna. Den ser velbrukt ut:) Kjempefine teikningar i den ja!

    SvarSlett
  2. Hvor er den skøn. Her er vi meget glade for bøger. Da Emil gik i dagpleje (til han blev 3 år) synes jeg ikke han blev påvirket af hvad andre legede med, men det gør han i høj grad nu og vi følger med strømmen, så når de andre bytter fodboldkort, får Emil også fodboldkort osv. Heldigvis synes jeg at de er gode til at lege fantasifulde lege og så kan jeg godt leve med at noget af tiden bruges på computer og Ipad f.eks.:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
  3. Illustrasjonene var kjempeflotte! Ja, jeg tror vi må være flinkere til å la barn være barn :) Godt å høre at det går bra med Eldstemann. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Godt at det går bra med guten din! Den boka hadde eg ogs¨å då eg var liten. Den ligg enda hjå foreldra mine, og eg les den for dottera mi når me er der. Elskar teikningane. Og så syns eg det er kjekt at teksten rimer, i alle fall nokre stader:-)

    SvarSlett