mandag 12. august 2013

Indianertema

I helga var jeg på loppemarked. 
Jeg var på det samme stedet i fjor, men kom da for seint og gikk glipp av noen godbiter som bokstavelig talt gav meg hakeslipp. 
Dermed var jeg ute i GOD tid i år. Først inn på stedet jeg hadde valgt meg ut, men absolutt ingenting jeg kunne tenke meg å kjøpe...
Er ikke det typisk? 

Jeg fant riktignok dette søte puslespillet av en indianerpike. Ekstra gøy var det da jeg så nærmere på det. 
Det er laget av L.A.Larsen i Flekkefjord, Norge. 
Googlet litt, og fant frem til denne fine historien om hvordan de startet å produsere sine puslespill.  

Fra før har jeg kjøpt denne koselige telleboka med indianertema. Den er av solid kartong og med forside som er tredimensjonal når du beveger på den. 

Minste mini i den fine indianerkjolen jeg kjøpte av "Bare Barn" . 



10 kommentarer:

  1. Hei, riktig god sommer! Så mange herlige innlegg jeg har gått glipp av i sommervarmen... hyggelig lesing! Jeg har også vært på loppis,der fikk jeg tak i et riktig fint klaffbord, skal få en ny hverdag og farge etterhvert... ellers så har jeg også ei trusejente til i hus... det hadde jeg ikke tenkt, men hun var plutselig tørr om morgenen, så da var det bare å sette i gang... de tyngre tingene er litt vanskelig enda!
    Riktig god uke til dere ;o) Barnehage igjen i morgen...

    SvarSlett
  2. Søte indianarsaker der, ja:) Kom plutseleg på at eg har litt Hiawatha-stoff liggandes...

    SvarSlett
  3. Får riktig indianerstemning :) Jeg vokste opp ikke så langt fra Flekkefjord og skoletur til puslespillfabrikken var obligatorisk på barneskolen. Husker det var utrolig gøy - og vi fikk alle med oss flere puslespill hjem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempekjekt å høre fra en som har vært på butikken :)

      Slett
  4. Synd du ikke fikk noe igjen for å møte opp tidlig, men du gikk i hvertfall ikke glipp av noe. Og indianerpuslespillet var jo supersøtt!

    SvarSlett
  5. Så fine indianersaker du har funnet :-) Var artig å komme forbi dette innlegget ditt i dag, for frøkna mi har i dag bestemt at hun skal ha indianertema på bursdagsfesten sin i helga, så jeg skal surfe videre på nettet etter annen fin indianerinspirasjon :-) Ha en fin kveld

    SvarSlett
  6. Her var det mange søte små indianarar:) Kjolen var utruleg søt då!
    Spennande med loppis sjølv om ein ikkje finn så mykje,det er jakta som gir spenning;) Her eit stort om knappe to veker - flaks at det er frilaurdagen min:) Der må ein verkeleg ha spisse olbogar for å kome fort inn for der er det trengsel!
    Fin ny veke til deg:)

    SvarSlett
  7. Skønne illustrationer med kære små indianere! Og virkeligt sød kjole også :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
  8. Søte, små indianere :)

    Tusen takk for hilsen på bryllupsdagen vår!
    Morsomt at dere gjorde det mye på samme måten. Det er litt ekstra romantisk når det er hemmelig :)

    SvarSlett