lørdag 13. juli 2013

Barndomsminner

Denne hadde jeg da jeg var lita. 
Brukte den om sommeren på hytta. 
Jeg synes den er den fineste i Stavangerflint/Figgjo samlingen min - både fordi jeg har koselige, personlige minner knytta til serviset, og for jeg liker motivene så godt :) 
Liker godt enkeltheten i tegningene og fargebruken.

(Klærne på barna minner meg litt om Polarn O. Pyrets barneklær.)

Her og her en en fin nettside om Stavangerflint og designeren Inger Waage.

 Den dype skåla hadde jeg også da jeg var liten. Den har jeg vist før. 
Koppen har jeg kjøpt som voksen.

4 kommentarer:

  1. Det er jo kjempestilig. Jeg har aldri sett dette før. Forstår godt at det er blant dine favoritter :) Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  2. Fantastisk fint service! Vildt sødt motiv - kan godt forstå at det betyder noget særligt med barndomsminderne. Det er bare en skam med alle de stavefejl ;P

    Hav en skøn dag!

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
  3. Det er så fantastisk fint det sæt, og det bliver så personlig med gode minder tilknyttet. Jeg har den flade terlærken til Filippa og hun spiser af den næsten hver dag, desvære har jeg ikke den dybe og jeg ville sådan ønske mig en kop også

    SvarSlett
  4. Kjempefint servise! Har så sansen for både Stavangerflint og Figgjo!
    Særlig servise frå 50-60 og 70-talet.
    Fin kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett