torsdag 27. november 2014

Tilbake en tur


En tur tilbake i bloggverden før jul.
Jeg har pause fra studiet til januar. 
Jeg nyter, og tror sjeldent jeg har gleda meg sånn til julehøytida.

På hjemmebane har vi hatt en tøff høst med dødsfall i nær familie så nå vil jeg så inderlig at det skal bli en fin desember måned.

Her er minsten i fin bluse. 
Det er bruktkjøp selvfølgelig:) 


Før sommeren hadde sluppet taket, hadde jeg og minste mini turer på strendene her jeg bor og plukka små trebiter som havet hadde skylt i land. Jeg tenkte vi skulle bruke dem til å lage noe fint av. 

 I dag har vi kost oss meg å lime dem på små esker som har vært embalasje. 


I tillegg pynta vi gråpapir med fine, røde juletrær. 

Det er forresten et av tipsene mine nå før jul: unngå det glansa papiret som ikke kan gjenvinnes. 
Gråpapir er gøy. Det kan vi stemple på, tegne på, lime fine bilder på osv.

Dette stempelet fulgte med et engelsk ukeblad, og jeg har hatt det i mange år. Det går jo også fint å lage egne trykk ved f.eks. å kutte ut mønster i en potet.


Dersom noen lurer på om jeg enda er hekta på retro og stoff, så er svaret JA :) 

Dette fine stoffet under fikk jeg av ei venninne som måtte rydde ut av farens hus. 
Det hadde ligget ubrukt i et skap i nær 40 år... 
Det er venninna si det! 

Jeg har hatt det hengende på skapdøra på soverommet siden jeg fikk det, og liker det bare bedre og bedre.  



Håper alt er bra med dere - gleder meg til å følge litt med igjen nå frem mot jul :) 

5 kommentarer:

  1. Kuuult stoff, alt for fint til å sette saksa i. :-)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du er tilbake:) Har virkelig sakna deg altså! Det stoffet var berre råååfint! Men det blir gjerne slik med sånne fine stoff at det blir vanskelig å klippe i dei... har fått i hus nokre virkelige godbitar eg også og kjenner at det blir hardt å sette saksa i dei. Dei får berre ligge og "modne" litt og ta dei fram av og til og klappe litt på dei:) Koselig førjulssyssel hos dokke, rekved er veldig kjekt å jobbe med og så er det heilt gratis!
    Ønsker deg fine førjulsdagar vidare:) Klem.

    PS. Håper det gjekk bra til eksamen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til å se stoffene :) Jeg tror det gikk fint på eksamen - har ikke fått resultatet enda :)

      Slett
  3. Hyggelig å se deg igjen her :) Og som vanlig har du fine ting å vise fram!
    Ønsker deg en god adventshelg! :)

    SvarSlett
  4. Trivelig å kikke innom bloggen din igjen! Håper dere får ei fin førjulstid!
    Rart at det allerede er 1.desember, tiden flyr!! :)

    SvarSlett