lørdag 8. desember 2012

Dorullkrybbe...


Et lite innlegg i dorulldebatten? 
(Til de som ikke har fått det med seg så kan de jo kikke her :) 
Jeg synes julekrybba over ser kjempegøy ut å lage - en jul jeg har litt bedre tid enn i år. 


 Alt kommer fra et gammel julenummer av Hjemmet fra 1976
Bamsen Colargol hadde jeg nesten glemt.



 Tipssidene husker jeg godt. Her var det også en Helsekostspalte. Der var det søren med mange gode oppskrifter som kunne kommet rett ut fra en hvilken som helst "kjernesunn" bok i dag. 
Her sunne pepperkaker. 
Oppskriften mangler hvor mye hvetemel som skal i, men det kan man nok bare ha i til man får en passelig deig. 
Jeg vil prøve meg på disse i år :) 




Det var også fine elefanter man kunne sy. Mønster fulgte med.
 Jeg ser jo for meg en i blomstra retrostoff.

Jeg trodde jeg ikke fikk tid til å blogge, men merker det er vanskelig å holde seg borte fra dataen :)

6 kommentarer:

  1. Hehe, passe seg for dorullene...... Gleder meg til å se både det ene og det andre her, særlig elefanten. :) god helg!!

    SvarSlett
  2. Ha ha, dorulldebatten har ikkje eg fått med meg - ein smule overdrevet kanskje? Smitte kan vel kome på mange andre måtar også tenker eg!
    Søte var iallefall desse dorullfigurane frå 1976! Colargol huskar eg godt, men det aller første barne-tv minnet mitt er Pernille og herr Nelson! Til tider meget skummelt! Husker godt då herr Nelson hadde mista "bjillene" sine! Merkelig kor nostalgisk ein vert når det nærmar seg jul - er vel barnet i oss som vaknar til liv:))
    Lykke til med fleire prosjekt!

    SvarSlett
  3. Ja, til dorullpynt :-) kjekt å finne gamle blader, der er det ofte mange skatter å finne :-)

    SvarSlett
  4. Dorullnisser hører jula til ;)
    Så artig å ta frem hvert år.
    Det er så gøy å se i slike gamle blader, herlig nostalgi !

    Janne

    SvarSlett
  5. Her har jeg nettop ryddet bort dorull sangerene - lillepri - fra vinduskarmen, og venter på at dorullnissene kommer frem fra i fjord ;o)

    Gldeder meg til å se elefanten blomstre!!

    Fortsatt fin advent!

    SvarSlett
  6. I går hadde jeg juleverksted med barnebarnet mitt på 5. Vi laget dorullengler :)
    Doruller egner seg ypperlig til å lage masse rart av. Tenkte på å lage en julekrybbe, men vi venter et par år til hun er litt større med å lage så mange figurer.
    Nå får mamma, pappa og lillebror hver sin engel, skapt av doruller, til jul :)

    SvarSlett