torsdag 13. desember 2012

Å samle på ting

 Jeg er helt klart en samler. 

Da jeg var liten, samla jeg på glansbilder, klistermerker, servietter, klinkekuler, viskelær og frimerker. 

I voksen alder ser jeg at jeg begynner å få noen andre slags samlinger... 
Disse tar dessverre litt mer plass enn det jeg samla på som barn, men treskosamlingen brukes heldigvis flittig :)

Tresko  
Fem av 7 par er produsert i Norden (Eik treskofabrikk (Norge), Sanita (Danmark) og Swedish Hasbeens (Sverige).
Samler du på noe i voksen alder? 
(Bevisst eller ubevisst :)

6 kommentarer:

  1. Samla også på glansbilde og serviettar då eg var lita. Har begynt å samle på delar av serviset grønn Sissel frå Figgjo, elles samlar eg ikkje på noko spesielt - trur eg.... Må i såfall vere stoff det då, men dei blir oftast brukte så det tel vel ikkje ...

    SvarSlett
  2. Grønn Sissel er kjempefint :) Da min mor gifta seg, fikk hun gul Sissel av sine foreldre, og min tante fikk blå Sissel. Min mors servise er det nesten ikke mer igjen av. Det ble så godt brukt. Liker godt formen på alle delene. Tekanna er favoritten min.

    SvarSlett
  3. Jeg samler ikke på sko.. Men kan altså tydelig huske at jeg også samlede på alle de ting du gjorde, som barn :)

    SvarSlett
  4. Fin samling :) Jeg samler vidst ikke på noget andet end stof. Da jeg var barn samlede jeg på brevpapir og fine servietter

    SvarSlett
  5. Lækker samling du har! Jeg samler vist på tasker, kjoler, ure og sko.....da jeg var barn samlede jeg på skildpaddefigurer og har stadig nogle af dem:-) Jeg samlede også på klistermærker, frimærker, glansbilleder og brevpapir....jeg har et stort samler-gen:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlett