søndag 1. juli 2012

Litt 50-og 60-tall :)


Et forsøk: 
Jeg kjører en måned i 50-og 60-tallets ånd. 
Et lite uhøytidelig "moteshow" med litt "Mad Men" stil.

Jeg nevnte for en stund siden at jeg har en liten "skattekiste" med kjoler jeg har fått av min mor. Som lovet, tenkte jeg å vise dem her på bloggen.
Her kommer en av dem - en forlovelseskjole fra 1960-tallet.Jeg viser originalbildet fra den gang.

Jeg har selv brukt kjolen en gang - på slutten av 1980-tallet.

 Synes sidepartiet er det flotteste, for jeg er ikke så begeistra for den store sløyfen foran. 
Men - en stilig kjole er det :)

Skoene har jeg brukt fra jeg var ei lita jente og frem til i dag. 
Det var alltid stor stas å stabbe rundt på høye hæler som sikkert mange barn synes.

 :) 

Jeg er litt usikker på når neste innlegg kommer, for dataen har i lengre tid hintet om at den trenger oppgradering og at jeg må slette ting fra "startdisken". (Hva i huleste er "startdisken"?) I dag begynte den å bli skikkelig vrien så vi får se når neste innlegg kommer...
;)

10 kommentarer:

  1. For en nydelig kjole!!! Fantastisk farge og snitt, men skjønner det med sløyfen foran.
    Ha en fin uke.
    Klem :-)

    SvarSlett
  2. Fin kjole, jeg har glædet mig til at du begyndte at vise frem, så jeg venter spændt på næste også. Kan desværre ikke hjælpe med computeren, min siger lidt det samme, jeg har flyttet nogle billeder, og slætdet lidt jeg ikke brugte, det har hjulpet lidt.

    SvarSlett
  3. En nydelig kjole dette:) Så artig du kan bruke de kjolene mora di har brukt:) Flotte sko også, lykke til med løsning av datautfordringer:)
    Klem Trine:)

    SvarSlett
  4. Så herlig kjole. Husker selv hvordan det var å snike mammas kjoler og sko... Være litt pen dame og trippe rundt :) Koselig minner :)

    Ha en deilig uke :)

    SvarSlett
  5. Fantastisk flott!
    Det er ekstra stas med klær fra nær familie :-)

    Lykke til med dataen ... Kan ikke sånne ting... Desverre... :-(
    Ønsker deg en fin uke :-)

    SvarSlett
  6. Jeg likte best skoene. De var skikkelig lekre!

    SvarSlett
  7. Oj, oj for en nydelig kjole!
    Forlovelseskjole med hansker og bukett, du verden så stilig :)
    Gleder meg til flere fine kjoler!

    SvarSlett
  8. Fantastisk fin farge :)
    Og så artig at du har fått den av din mor ;)
    Lykke til med dataen.

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  9. ååh, så kjekt med arvede klær!! jeg får ikke på meg noenting min mor brukte jeg ;) så der trakk min lillesøster det lengste strået!

    SvarSlett
  10. Ej hvor cool at din mor har gemt alt det!!
    Jeg ville ønske min mor ikke havde så stort et smid-væk-gen, tænk om hun havde bevaret sin smarte korte gule brudekjole!!!!!
    Håber snart at høre fra dig igen. Ved at mange køber sig til mere dataplads via Blogger, men hvordan(?) kan jeg desværre ikke hjælpe dig med :(
    kh Libbie

    SvarSlett