tirsdag 5. oktober 2021

Feste etiketter med melk

 




For noen år siden fikk jeg tipset 
om at man kan feste etiketter på glass 
ved hjelp av melk. 

Det er helt genialt og supert når du lager syltetøy selv.
Kan også brukes på alle typer av hjemmelaget mat - feks pesto, urtesalt, urtesmør, saft og vin som du har i glassflasker.

Jeg lagde et helt fantastisk syltetøy av plommene i høst. 
Det ble i all beskjedenhet - det beste jeg noen sinne har smakt...

Veldig irritert over at jeg har "mistet" nettsiden 
jeg fant oppskriften på...
:-) 

Fant denne nettsiden som også viser at du kan tegne etikettene og feste med melk. Jeg "designa" mine på dataen, men supert å la barna tegne egne etiketter. 

1 kommentar:

  1. Gratulerer med å ha laget så godt plommesyltetøy! Håper du finner igjen oppskriften! Og så smart med egendesignende etiketter pålimt med melk! Artig! :)

    SvarSlett