tirsdag 30. mars 2021

Strikke kluter

 


Det ser ut til at Covid 19-påska 2021 er blitt ei strikkepåske for meg.
Helt plutselig falt jeg over noen gamle nøster med bomullsgarn, og så fant jeg oppskrift på kluter strikka på pinne nr. 6.5 i den gode gamle "Brukt på nytt" boka.



Gjennom hele korona-året som har gått har jeg vært helt panisk i ryddinga. 
Jeg har kvitta meg med en full container av gammelt ræl, og det er sånn en lettelse!



Gamle bøker jeg alt har lest, 
gamle oppskriftsbøker jeg aldri ser i,  
klær jeg ikke bruker, 
sko jeg ikke bruker,
gammel sminke og krukker med diverse på badet, 
og ikke minst et skap fullt av tekstiler...
har bare spart på de fineste som jeg tenker jeg vil sy av. 
Har enda flere ryddeprosjekter på gang. 
Er blitt litt hekta...

:-)  


Oppskrift kluter: 
Legg opp 30 masker på pinne nr. 6,5 - feks Mandarin.
Bruk to tråder.  
Strikk riller - ca 26  stk.
Fell av. 

(Jeg hadde et oransje og et grått nøste. To tråder ble fint sammen. )




Naboen har høner - midt i byen. 
Skikkelig koselig og veldig kortreiste egg! 





Hadde litt mer grått garn igjen. 
Det ble klut med en tråd i boblestrikk. 
Kluter med en tråd tørker nok raskere, så det er en fordel. 

Jeg synes alltid baksiden er finere enn forsiden på boblestrikk. 
Det er den du ser under. 
Det gikk litt raskt så litt slakk noen steder, men sånn går det når jeg strikker i halvmørket mens 
jeg ser på påskekrimmen. 
:-) 



1 kommentar:

  1. Veldig fine strikkekluter! Skulle ønske jeg greide å rydde opp i rotet mitt. Ryddedilla har holdt seg langt unna her, dessverre! :)

    SvarSlett