onsdag 22. januar 2020

Little Green Kitchen rullekake med rødbete


Rødbeter... hva kan de brukes til? 

Ser dem stadig blandt de økologiske grønnsakene som selges i matbutikken jeg vanker, men aldri før har jeg følt at rødbeter, det vil jeg kose meg med i kveld...ikke før jeg kjøpte denne her boka.

Fantastisk koselig bok jeg handla med meg på tur i Sverige. 
Fine oppskrifter som passer godt til både barn og voksne. 
Alle rettene er nydelig og tydelig fremstilt.
God veiledning.


Har blant annet laga ei lekker rullekake med rødbete, dadler, mandler, kokos, potetmel, en dæsj vanilje (eget forslag), melk og bakepulver. 
Utrolig saftig og god - og helt uten sukker. 
Kun dadler gjør kakebunnen søt. 


  

Slik så den ut i boka....
Min versjon ble litt mer "rustikk" og "håndlaga" :-) 




Alle barna likte den. 
Fylte den med usukra rørte jordbær, litt blåbærsyltetøy og usukra kremfløte med vaniljepulver. 
Det skulle være kremost, men hadde bare kremfløte. 

Ble veldig godt, og alle barna heiv innpå. 
Ingen merket noe til rødbeten :-) 
Fin smak av kokos, mandler og rørte jordbær.
Denne kommer jeg garantert til å lage igjen. 



Andre lekre retter i kokeboka er for eksempel: 


"Salt karamel freak-shake" med både blomkål og avokado.


Wrap med peanuthummus og gulrøtter.



Vil snart lage denne grønsakslasagnen for jeg synes det er mye styr med de tradisjonelle som man må ha flere lag og sauser. Fint med en der man bare hiver alt i samme "saus" :-) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar