mandag 2. september 2013

Unikt barnedynetrekk fra ca 1975

 Jeg har jo noen venninner, og til enkelte av dem har jeg nevnt at jeg hadde satt stor pris på om jeg kunne få gamle dynetrekk de kanskje har liggende, i stedet for at de kastes. 

Ei snill venninne kom med noen stoffer, men det var ikke helt rett mønster, om dere andre retrostoffelskere skjønner hva jeg mener. 

På trykk er jo ikke en blomst bare en blomst...og 
et dyr er ikke bare et dyr. 

 Så var det ei venninne som fortalte, litt sånn unnskyldende, om dette juniordynetrekket hun hadde hatt da hun var lita på 70-tallet. Seinere hadde hun brukt det til hunden sin. Jeg ville sikkert ikke ha det, hadde hun tenkt. Jeg hadde ikke så store forventninger, men det kunne jo være gøy å se det uansett...

Stoffet var kjempefint!
Fra 70-tallet. 
Deilig bomull i helt passe tykk kvalitet.
Uvanlig, men fin fargekombinasjon.
Riktig stiliserte jungeldyr.

Elskar!

7 kommentarer:

  1. Nej hvor er det bare helt igennem bedårende...!

    Jeg er da lige helt vild med det - Heldige dig :0)

    SvarSlett
  2. Å himmel - det var flott! Tenk at det kan vere så fint når ho har brukt det til hunden! Heilt utruleg:)Nydelige fargar og sååå fine dyr! Vert ikkje lett å klippe i det der tenkjer eg.... skikkelig "dilemmastoff";)
    Kjempegøy med slike overraskingar:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, dette blir nok brukt som sengetøy. Baksiden har ikke mønster :)

      Slett
  3. Det er da også bare helt fantastisk - jeg kan sagtens forstå at du elsker det.
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
  4. Heisan
    Det var utrolig lekkert både fargemessig og motivmessig. Aldri sett det før.
    jeg har også hadde gode venninner som har kommet med dynetrekk på døren. veldig veldig søtt gjort.. men ikke alltid det stemmer helt..
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Hvor er det bare fint! Jeg kan godt lide farverne :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
  6. Kjempemorsomt! Veldig gøy trykk :) Det blir spennende å se hva du lager av det - selv hadde jeg hatt store problemer med å sette saksa i det... Ha en flott onsdag!

    SvarSlett