søndag 15. januar 2017

Leieboer´n


Vi har i flere år hatt en svært hyggelig leieboer i underetasjen. 

Mannen min sa for gøy til ham at nå må du male et maleri til oss for hvert år du bor her.
(Han malte på fritida, ved siden av jobben sin) 

Nå i år skulle han flytte, og jammen med lot han flere flotte bilder være igjen.
Drømmen av en leieboer, virkelig! 

Tøft med slike abstrakte bilder.
Blir ikke lei av å kikke og prøve å se om jeg ser "noe" i bildet.
Stadig nye ting å se.

I tillegg strikker jeg.
Ikke noe nytt garn, for jeg har jo enorme mengder med garn liggende etter svigermor gikk bort.

Dette skulle egentlig bli en slik tunika som denne her, men jeg (som aldri følger oppskrifter) har som vanlig feilberegna garntykkelsen. 
Den ble diger, og kommer til å passe meg.
Hadde først tenkt å rekke bolen opp, men så tenkte jeg at nå skal jeg jommen strikke noe til meg selv.
Uten ermer, selvsagt.
Så får vi se hvordan den blir til slutt :) :) 

Håper du har en deilig søndag. 

Snart skal familen se på fotballkamp.
Det er Liverpool mot United.
Noen kommer til å ta resultatet tungt :) 


3 kommentarer:

  1. Hei og godt nytt år! Jeg har ikke vært ivrig på bloggen på lenge, men endelig fikk jeg lagt ut årets første innlegg på bloggen. Så må jeg jo ta en tur innom gamle venner og se hva som er lagt ut på bloggene deres i det siste.
    Så gøy å få fine bilder du liker! Jeg fikk et bilde til jul av mannen min ( jeg hadde selvfølgelig tatt det ut selv:) Viser det på bloggen senere.
    Og selvfølgelig må du stikke noe til deg selv! Blir gøy å se når den blir ferdig :)

    SvarSlett
  2. Et spennende bilde i varme farger.

    SvarSlett
  3. Lyder som den perfekte lejer - ærgerligt at netop han skal flytte ud! Men hvor skønt med de mange fine malerier, han efterlader til jer andre :-) Wow!
    Hyggeligt og spændende med strikning... Ah, fodbold interesserer mig ikke så meget; tennis derimod kan jeg sidde og kigge på i timevis!!! Hahaha :-)

    SvarSlett