lørdag 21. januar 2017

Dukkeklær og slutt på nyttårsforsettet


En søt liten poncho til dukke Lilly.

Fint håndstrikka og perfekt passform.
Kjøpt i bruktbutikken. 
De søte tova skoene fikk minsten til jul.
Handla dem på et lokalt håndverksmarked sommeren 2016.


Jeg har alt gitt opp kjøpestoppen.
Det gikk ikke for meg. 
Når man som vi i vår familie har fokus på å handle det vi bruker brukt, så må man nesten kjøpe ting når de er der. 
Det finnes jo alltid bare en av hver i en bruktbutikk, så da må man slå til med en gang.

Handler man i vanlige butikker, så betyr det ikke noe om man handler nå. Det vil alltid være nok av varer der når man trenger noe :) 

Hvordan går det med deg? 
Har du fulgt opp noen nyttårsforsetter? 

Fin søndag ønskes alle :) 





4 kommentarer:

  1. Så nydelig poncho og søte sokker. :) Lurt at du brøt det nyttårsforsettet der. Fint å støtte bruktbutikken og en lokal håndverker.

    SvarSlett
  2. Sikke et fint lille sæt til dukken :)

    Hahaha, åh Elisabeth - dit indlæg fik mig til at grine :-) Jeg forstår så ganske udmærket problematikken: ved genbrug SKAL man slå til i øjeblikket; når man kommer tilbage en halv time senere, kan fundet jo være blevet solgt til anden side! Men jeg tror ikke, at du behøver bekymre dig over at være grådig storforbruger her i vores verden - du støtter jo genbrug alle de steder, hvor det er muligt :-))) Ingen nytårsfortsætter her! KH Lilly

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har ledd godt av meg selv også :) Tenkte at jeg skulle være så flink å ikke handle noen ting, men det gikk jo ikke når jeg skal handle brukt :) :) Godt å høre fra deg igjen, Lilly :)

      Slett
    2. :-))))))))
      Jo, jeg er her stadig - men på lidt lavt blus for en stund... KH Lilly

      Slett