lørdag 6. februar 2016

Genseren som ble til bukse


Jeg hadde spart på en diger genser i 100% lammeull etter noen mannfolk i familien.

Planen var å sy bukse til minste mini, og endelig fikk jeg somla meg til det. 
Festa et lite strykemerke av Bambi med tett sikksakk også på før jeg sydde den sammen. 

Super gjenbruk av en stor ullgenser som ingen i familien trengte. 


Minsten likte buksa veldig godt, og går rundt med den i dag. 
Det er ikke så kaldt nå som for noen uker siden, men greit å ha under regnbukser og liknende på tur. 



Måtte også vise fletta til storebroren. 
Han er så glad i å pynte lillesøstera, og i tillegg er han mye flinkere enn jeg til å flette fiskebeinsfletter. 

Jeg er i det hele tatt skikkelig dårlig på fletter, noe som er litt trist nå som "alle" mødre har flettedilla og tryller frem de reneste kunstverkene på de små barnehodene. 

Vesle bøllefrø kommer hjem fra barnehagen og sier: "Mamma, jeg vil ha sånn ei flette som går rundt hodet og ned her..."
Eh - ja, sier jeg da, tenker vi tar ei rett ned her. Den er myyyye finere og veldig lik sånn flette som Elsa har.....  

:) :) 


3 kommentarer:

  1. Så flott gjenbruk! Sikkert kjempedeilig under regnbukse, ingenting som slår ulla!
    Herlig at broren likar å pynte søstera, det er nesten litt rørande synest eg:) Skikkelig flott flette! Eg er også dårlig på slike fancy fletter, vanlig fekk duge då mi jente var i flettealder. Dessuten hadde ho slikt tjukt og "sprettent" hår så det sklei berre ut alle plassar og fletta vart veldig tjukk og laus.
    Må le litt når eg les om ho som ville ha flette rundt hovudet...hi hi...og ditt smarte svar:) Ønsker deg ein fin søndag. Klem:)

    SvarSlett
  2. Godt at det er en flink storebror som kan hjelpe til!

    Det er helt greit at man ikke klarer alt her i livet, selv om fletting er i vinden akkurat nå.

    SvarSlett