søndag 3. juni 2012

Lilla og grønn - igjen.

Drops hadde nettopp salg på alt av garn. Lykke! 
Jeg prøvde å finne noe gult eller orange garn, men nei. Da ble det lilla i stedet. 
Garnet er Drops Karisma, farge nr.40. 
Vesten er (som alle de andre jeg har strikket før :) ) etter et Picles mønster. Superrask å strikke  og kjempegrei til de små. Her ligger oppskriften til størrelse 1 år gratis. Denne er i str. 2 år.
Knappene er kjøpt på Stoff og Stil. De er av stoff så jeg er ikke helt sikker på om de funker som vanlige knapper, men så langt virker de ok!
 :)  

Til de strikke-og hekleglade kan jeg tipse om at der er en del fine oppskrifter til baby /små barn i det danske bladet "Hendes verden" denne uken, blant annet en fin vest med elefanter som jeg likte. Her kan du se forsiden på strikkeheftet. (Det selges hos Narvesen.)

12 kommentarer:

  1. Kjempefin vest!

    Jeg strikket noe tilsvarende i grønt for litt siden (ikke blogget ennå). Den er veldig lik, men strikket på tvers. Jeg fant mønsteret på Stoff og Stil, men en annen blogger har laget masse av tilsvarende, som kom fra et annet sted.

    Har kjøpt garn for å strikke en vest til, har jo mer enn en liten jente som kan ønske seg en vest. Blir grønn den og, for det liker jeg så godt!

    Takk for koselig kommentar hos meg.

    SvarSlett
  2. Så lekker farge! Elsker Drops, og elsker Enkel vest! :) Har selv prøvd komboen brukt i oppskriften, men er ikke fornøyd med bomullsgarnet fra Pickles. Det strekker seg altfor mye i bruk. Er dette Nepal?

    Du har en veldig fin blogg å følge, forresten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen :)
      Skulle selvsagt skrevet på hvilket garn jeg brukte: Drops Karisma, farge 40 :)

      Slett
  3. Så søt og ikke minst fine knapper :)

    SvarSlett
  4. Så fin farge, og nydelig med de grønne knappene! Må prøve meg på denne til min lille jente :)

    SvarSlett
  5. Så herlig farge!! Ja den vesten er rett og slett genial, enkel og fin!!

    SvarSlett
  6. Den var flott, knall med de grønne knappene.

    SvarSlett
  7. Kjempefin! Det er verkeleg ein flott fargekombinasjon:)

    SvarSlett
  8. Kjempefin kombinasjon!! :) gjorde du noen endringer i forhold til maskeantallet når du valgte karisma? Jeg har oppskriften og en hel haug Karisma jeg en gang hadde planer om å lage pledd av, kanskje jeg heller burde lage mange slike vester! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke :)

      Slett
  9. Den er super fin din vest, tak for tipper, jeg leder efter en i str 3 år syntes alle jeg finder er i baby størrelse

    SvarSlett
  10. Åh så söt!! Tack för länken :-)

    SvarSlett