onsdag 13. juni 2012

Ihuga

Etterlysning 

MOST WANTED 
eller
YNSKJER IHUGA

(Av og til har jeg som sikkert mange en tendens til å putte inn engelske uttrykk her og der i språket mitt. Nå er jeg ikke helt på fjortisnivå med LOL, ASAP og liknende, men det kommer noen utrykk av og til. 
Har plutselig fått så lyst til å bruke  nynorske uttrykk når den trangen melder seg. 
Er litt usikker på om MOST WANTED kan erstattes slik, men kanskje noen flinke nynorskfolk kan rette på meg hvis det blir feil?)
:)

Jeg er stadig på jakt etter kopper til dette serviset (link). 
Figgjo "Solveig" (Turi design)
Hvis noen har en eller to som de kunne tenke å selge så hadde jeg blitt så sabla glad :)

Mens jeg venter så har jeg funnet noen andre fine kopper med gule epler. Disse er ikke norske, men laget i Japan. 

10 kommentarer:

  1. He he, ja ungdommen bruker mange engelske uttrykk. Jeg må spørre min sønn hele tiden- hva mener du med det, hva betyr det ;)
    Kjempefine serviser du etterlyser :)
    Håper du får tak i mere !

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Wauw et lækkert krus!!!
    Har aldrig set dem før :)

    SvarSlett
  3. Jammen lenge sidan eg har høyrt ordet *ihuga* bli brukt. Går sikkert bra å bruke det slik, sjølv om det er litt tungt å seie:)

    SvarSlett
  4. Liker IHUGA jeg, det blir mere saft i de nynorske ordene ofte, Synes jeg:) Skal se etter Solveig for deg jeg:) trine.)

    SvarSlett
  5. Fint servise du ønsker deg, men jeg liker i grunnen koppen på bilde best. Hvor har du kjøpt den? :-)

    Ihuga er et godt ord! Er det nynorsk altså?

    SvarSlett
    Svar
    1. Koppene kjøpte jeg på Etsy :) Ble litt usikker på spørsmålet ditt så jeg måtte sjekke ordlistene - ordet står i både bokmål -og nynorskordlista, men det er opprinnelig fra norrønt :)

      Slett
    2. Bra med ord som er felles da. :-) Skal prøve å huske på å bruke ihuga mer, er et så fint ord.

      Jeg er hjemme og tenker på å jobbe litt, men formen er så som så. For å gjøre meg selv litt glad har jeg sydd noen puter til verandaen. Nå skal jeg spise litt, og deretter prøve litt jobb igjen.

      God helg!

      Slett
  6. Så herlig kopp da. Lykke til på jakten etter Figgjokoppene :)

    SvarSlett
  7. Så fargerik og fin blogg du har. Deg vil jeg gjerne følge videre :)

    KLem
    Vigdis

    SvarSlett