lørdag 12. november 2011

Litt "om igjen" :-)


Jeg synes boka "Om igjen" er super. Det å ta vare på klær, fikse og bruke på nytt er jo ikke annet enn lurt! 

Guttene mine drar i været, og buksene stopper plutselig langt oppe på leggen. Disse buksene hadde blitt skitne på knærne i tillegg, og vask i maskinen fikk dem ikke reine. Siden jeg skal spare dem til minien, tenkte jeg at jeg kunne lage noen lapper og sy på som skjulte de stygge flekkene. 



Jeg tegna et par figurer, og endte opp med hjerteformen. 
Strøk vliseofix på en passelig stor bit av ønsket stoff. La på hjertet og klippa ut to like hjerter - voila´- to selvlagde strykemerker. 
Strøk på stoffhjertene på buksa og sydde tett sikksakk rundt med symaskinen. 
For å få dette til tok jeg rett og slett og klippa opp buksebeina nær innersømmen. Sydde dem igjen etterpå. 
Ser at Lidenskapelse også har forklart hvordan hun har lappet bukser i dag. Det kan dere se her :-)

3 kommentarer: