torsdag 17. november 2011

Hest er best?


Da jeg og min bestevenninne begynte på ungdomsskolen, så fikk hun hestedilla. 
Flere andre venninner ble også sterkt angrepet av denne visst nok veldig smittsomme basillen... 

Personlig syntes jeg hester var litt for store og skumle, men da jeg i sommer kom over et digert dynetrekk på ferie i Danmark, tenkte jeg med en gang at det ville jeg prøve å lage noe gøy av- det digre stoffstykket som et dynetrekk jo er, kosta bare 19kr. Blusen er i størrelse 5år og mønsteret er fra boka "Making Childrens Clothes" av Emma Hardy. 

 Jeg er i skikkelig julegavemodus for tida. Jeg syr litt, men får liksom ikke kommet skikkelig i gang. Fant riktignok en søt brodert adventskalender på bruktbutikken som kan erstatte den jeg kjøpte som nødløsning det første året guttene fikk kalender (de deler på en). 

Den nye får jeg vise når jeg har funnet ut hva jeg skal henge på-24 overraskelser er ikke alltid så lett å finne på. Fant denne siden og denne siden med ulike forslag til opplevelsesgaver og andre gaver. Vil bruke noen av forslagene der. 

Skal du lage adventskalender til noen i år?
:-)

7 kommentarer:

  1. En flott hesteplagg ;) Jeg er litt redd hester jeg . Syns de er store ! Naboen har 3-6 hester gående rundt husene våre om sommeren . De er flotte og se på :) En gang ba hun meg om å holde hesten, hun skulle sette sprøyte ! Jeg holdt ham og strøk ham ( Jey ! ) Var jo ikke så farlig da ;)

    Jeg skal lage adventskalender til min sønn :)

    Fredagsklem :)

    SvarSlett
  2. Den var bare fantastisk! SÅÅ fin:D

    SvarSlett
  3. Stilig bluse!!
    Har en broderingskalender som ligger på vent, men den får bli til neste år. Tantegutten er ikke året enda, så han kan vente litt til ;)
    Fin fredag :)
    Klæm

    SvarSlett
  4. Heisan!
    Ja, dette hadde vært antrekket for meg som ti-åring, da jeg begynte med ridning! Jeg har også vært slik hestejente og havnet til slutt med egen hest da jeg var 14 år.
    Morsomt å bruke ting man interesserer seg for som dekor på klær!
    Ha en fin helg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Sød hestekjole :) Jeg har også redet meget da jeg var yngre, men ikke mere nu desværre. I år laver jeg kalender for allerførste gang og det er da en virkelig god ide med oplevelsesgaver også!

    SvarSlett
  6. Den ble jo veldig fin da:) Jeg er nemlig gammel hestejente og synes fortsatt at hest er best! Hadde gjerne gått med den der jeg:)

    SvarSlett
  7. Kjempefin! Har et par bukser som passer perfekt til denne :-)

    SvarSlett