tirsdag 20. mars 2018

Rødt og finsk





En dags funn hos Fretex.
Digger helmaks å gjøre slike superfunn.
Bare tilfeldig at alt gikk  røde nyanser.

Skjerfet var i seg selv ikke så spesielt å se på, hjemmestrikket som det var, men det må være strikket i et veldig mykt garn. Til og med ekspeditrisen reagerte på det da hun tok i det. Faktisk så mykt som kasjmir.

En deilig rød gryte til kjøkkenet. 
Finsk emaljert. 

Og en annen finsk liten kar - mummitroll på pengepung.
Søt med et lite tova hjerte på glidelåsen. 










3 kommentarer:

  1. Litt av noen funn du gjorde! :) Kjempefint alt sammen! Skal ta meg en tur i bruktbutikken snart, jeg også. Mye mer spennende det, enn vanlige butikker. Ha en fin dag. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er som å gå på skattejakt. Håper du viser det på bloggen om du gjør noen funn. Fin lørdag til deg :-)

      Slett
    2. Enig, det er gøy. Var bare en liten tur, kjøpte en avlang aluminiumsboks, egentlig fiskekjele. Tenkte jeg skulle prøve å bruke den som brødboks. Men, for det første var den for liten for kongebrødet (måtte dele det i to på langs), og for det andre tror jeg den var litt for tett, linposen kjentes litt fuktig. Om jeg finner noe fint neste gang, skal jeg legge ut bilde. :)

      Slett