onsdag 17. mai 2017

Tang og tare




Vi som bor langs kysten er heldige - rett i vannkanten befinner det seg mange lekre delikatesser, og da tenker jeg ikke bare på skalldyr og fisk. 
Nei, tang er faktisk godt til så mye, og har blitt brukt i mye større skala tidligere tider - da folket ikke bare dro på butikken for å handle mat. 

Her er det vanlig blærtang. 
Forveller den raskt i kokende vann. 
Da får den en helt fantastisk grønn farge. 



Finhakk så tangen, og putt den i brøddeigen eller slik som her: knekkebrøddeigen. 
Spennende med noe nytt, og veldig enkelt. 







Kjempegodt knekkebrød til hverdags. 
Her fant jeg oppskriften :)


I tillegg til å høste tang, blir det fremdeles brukthandling på meg.

:-)

Var ikke dette ei enkel, stilren tekanne? 
Kjøpt for noen tikroner hos Fretex. 
Jakter fremdeles på lokk til min gule tekanne fra Figgjo Grethe, så kjenner du noen som har et lokk til overs så vil jeg gjerne kjøpe det. 







2 kommentarer:

  1. Sikkert kjempegodt knekkebrød!! Eksotisk med tang for meg som bor på fjellet ;) ;)
    Gode bruktfunn er alltid moro! God helg til deg!

    SvarSlett