fredag 10. februar 2017

Tilbake til naturlig...


Høner.
Det er blitt flere "vanlige" folk som anskaffer seg høner så de kan få egg.
Litt for kosen.
Litt for å se hvor maten kommer fra.
Litt for å kunne passe på at hønene har det bra. 

Jeg har handla egg hos noen som har høner.

Er ikke eggene fantastisk flotte?
Ulike størrelser og helt herlige duse pastellfarger.
Helt naturlig.
De er ikke farget. 

Og så må jeg jo skryte litt av trebollen. 
Den har jeg laga. 
Designa.
Hult ut...
....pussa...
....pussa....
....pussa og ...
...pussa enda mye mer.
...satt den inn med linolje... 
...for 23 år siden.

Det var verdt det. 
Bollen ble fin og jeg er veldig glad i den.  





3 kommentarer:

  1. Så fine egg, trodde de var farget. Og for en herlig bolle! :) Skjønner godt du er glad i den. Veldig fint formet. Ja, det må være koselig å ha høner.

    SvarSlett
  2. Veldig fin bolle! Det var en god jobb av deg. :-)

    Så rart at eggene har så forskjellig farge, hva skyldes det? Ser kult ut.

    Bloggen min er veldig rolig, for jeg har vært i veldig dårlig form siden i midten av desember. Ble litt bedre noen dager, men føler meg dårligere igjen nå. Har så lyst til å sy, men får ikke kommet igang. Rakk så vidt et par dukkeplagg, men nå er det ingenting som skjer. Har masse jeg skulle ha sydd. Men det blir nok med å holde hjulene i gang i heimen, matlaging og litt husvask. Gleder meg til å komme igang igjen. I mellomtiden strikker jeg litt, det er jo også morsomt.

    SvarSlett
  3. NØØØJ hvor er de smukke!! Da jeg først så billedet, troede jeg ærlig talt, at det var marcinpanæg - du ved, dem der kommer i forskellige pastelfarver. Sikke nogle smukke NATURLIGE æg - skønt at se.
    Tænker også mere og mere over det der med selv at holde høns...nu hvor vi er flyttet på landet (efter jeg fik fleksjob).
    Så er jeg i øvrigt helt vild med din HJEMMELAVEDE træskål - wow! Det kunne du altså godt gøre en karriere ud af, Elisabeth. Den er vidunderlig :)

    SvarSlett