onsdag 16. april 2014

Ukas farge er gul !


Her er det travle dager, og jeg som hadde planer om å få posta flere oransje innlegg…men det får bli seinere. 
Denne uka er gul i bloggleken her :) 

Jeg har fått sydd en hel haug de siste dagene. 
(Lager opp litt i tilfelle jeg skal på marked. )

Jeg kom over et herlig gardin i bruktbutikken med bilde av alle Lynet Mcqueen bilene på. Supert å sy mange småting av. Motivene hadde helt rett størrelse til så mangt. 
Her en liten pengepung med gul bil og gult fór. 
Jeg har også klippa opp til et par toalettvesker av samme stoffet.



Bildet nede til venstre viser noen av de ensfarga stoffene jeg har. De bruker jeg blant annet til fór når jeg syr pengepunger, toalettvesker og penalhus. 
De er alle brukte tekstiler som er supre å gi nytt liv til i stedet for å kjøpe nytt stoff. 
Det er for det meste laken. 
Mange i dag har gått over til strekklaken med strikk rundt madrassen, og de vil kvitte seg med slike "gammeldagse" laken. Da er det viktig at vi finner nye bruksområder til dem.  

En annen tanke: Jeg håpet at nå som mange har skifta stil fra fargesterkt og retro til svart, hvitt og pasteller så ville det bugne av retrostoffer i bruktbutikkene. Men - det gjør det altså ikke. Dessverre. Vi er enda en del igjen som liker retro :) 


Påskepynten er også tatt fram fra loftet. 
En hel bjørkekvist er pynta med egg som barna har malt flere år tilbake. Det er så koselig å spare på det barna har laga. 

Disse stoffkledde eggene er det jeg som står bak. Det er isoporegg som jeg har kledd med fine små biter av retrostoff. Jeg fikk tipset hos flinke Randi for noen år siden. Veldig enkelt å lage, og supert å bruke fine småbiter til. 
De tynne stoffene er veldig fine til formålet. 

Ønsker dere alle en fin påskehøytid. 
Emoji

5 kommentarer:

  1. Hei! Så koselig påskepynt hos deg:) Eg har ikkje komt meg opp på loftet etter påskepynten endå....får sjå i morgon;) Har vore travle dagar hos meg også så eg har ikkje fått produsert så mykje siste veka.
    Så heldig du var som fann fann den tøffe gardina! Eg har også håpa på å finne meir retrostoff no når det er litt på vei ut....men nei...det er langt mellom godbitane!

    Ønsker deg fine påskedagar vidare:) Klem.

    SvarSlett
  2. Uhh - Cars motiver... Det er lige noget Alba ville elske, specielt hvis det kunne kombineres med lyserøde balloner, tyl og glimmer

    SvarSlett
  3. Du gör så många fina saker! Alltid lika kul att titta in här :)

    SvarSlett
  4. Genialt med Cars motiver til pungene. Det ser bare rigtig godt ud! God påske!

    SvarSlett
  5. Vel overstått påske! Du er så flink og flittig! Gul er yndlingsfargen min, livgivende og full av energi! :)

    SvarSlett