onsdag 2. oktober 2013

Ull er ikke tull :)

Jeg har skrevet om det tidligere. 
Der finnes så mange fine klær i bruktbutikkene som venter på nye eiere. 
Denne flotte genseren er mitt siste funn. 
Hjemmestrikka i ullgarn.
Fin naturfarge.
Helt perfekt til eldstemann.
Han likte den veldig godt, så den har alt 
vært med utpå hummerfisket her i sør. 


Jeg har blitt ferdig med nok et trekantskjerf. 
Dette i superlett, veldig tynt ullgarn som jeg viste her.
Liker at skjerfet ser litt slurvete og hullete ut.

Fortsatt fin uke til deg :)


4 kommentarer:

  1. det er altid skønt med et godt genbrugsfund :) dejligt han blev glad for den også :)

    SvarSlett
  2. Sikke en lækker striktrøje du har fundet dig! Det er helt fantastisk når man finder sådan en, som der er gået meget lækker uld til og som en person har siddet med i virkeligt mange timer. Jeg elsker det! Desværre finder jeg her i New Zealand mest striktrøjer af kunstgarn, hvilket egentlig er lidt overraskende, når man tænker på hvor meget lækker uld der produceres her.

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
  3. Ulltøy kan være veldig dyrt - eller det tar lang tid å lage - så brukt er gull :) Det nærmer seg tiden der ull er det eneste som er godt nok... Ha en flott helg!

    SvarSlett
  4. Har forlengst tatt fram ulltrøya, ja :)
    Mange fine håndarbeid å få kjøpt brukt, ullstrikk i de flotteste møntere, uvurderlige skatter!

    SvarSlett