søndag 20. oktober 2013

Tidsbruk

Barndomsminner - Muldvarpen.
Fine bruktfunn. 
Tidligere har jeg funnet puslespillet med Muldvarpen og fisken, og så på lørdag fant jeg barneboka som kan brettes ut og bli en meter lang :)

Denne søndagen har vi hatt skjermfri dag frem til 18.00 da barne-tv begynte. 
Vi har pusla en haug med puslespill (jeg elsker puslespill!), drukket varm te, laga pannekaker, gått lang tur i regneværet med de varme pannekakene fristende i sekken, spilt "Fem på rad", spilt Yatzy og lest bøker. 
En deilig dag som vi vil forsøke å ha reprise på om ikke så lenge. 

Litt kvalmende perfekt? 
Neida, jevnlig mekling mellom alle tre barna som krangla om hvem som vant, hvem som var først, hvem sin tur det var osv.osv. 
Men - vi prata mye mer med hverandre siden vi ikke alle satt med hodene begravd bak en skjerm...  

Fin ny uke ligger foran oss :)

8 kommentarer:

  1. Hi hi no må eg le!! Kvalmande perfekt...... nei det tenkte eg ikkje på i det heile tatt;) Høyrest veldig kjent ut med den kranglinga - ein av grunnane til at eg ikkje likar å spele for eg utstår ikkje krangling! Men elles så høyrest det ut som dokke har hatt ein koselig dag;) Kjekt å gjere noko i lag :)
    Ønsker deg ei fin ny veke!

    SvarSlett
  2. Jeg bruger også at fjerne skærmene ind imellem - senest blev min store dreng i går aftes bedt om at slukke computeren, hvilket resulterede i at han og Alba løb rundt i hele huset i en time og legede... Det var så skønt :0)

    SvarSlett
  3. Vi burde hatt skjermfrie stunder her og...

    SvarSlett
  4. Dette kunne vi nok også være flinkere til - høres ut som en fin dag!

    SvarSlett
  5. Jeg er skikkelig fan av Muldvarpen:-) Har kjøpt noen alle bøkene til barna. Kjempe fine bruktfunn:-) Høres ut som en kjempe fiiiin søndag!

    SvarSlett
  6. Så herlig det høres ut! Og litt mekling hører vel med når det er flere barn i huset:)

    SvarSlett
  7. Du er så flink å finne spennende ting på loppemarked :) Og vi greide å aktivisere barna uten skjerm på 70- og 80-tallet også. Bra å være litt bevisst i barneoppdragelsen :)

    SvarSlett
  8. Hvor lyder det hyggeligt! Jeg elsker sådan nogle dage. Ligesom dig kan jeg godt lide puslespil og det er fast tradition at lave puslespil, når vi er i sommerhuset i Sverige - så dejligt afslappende.
    K.h.
    Christina

    SvarSlett