torsdag 24. oktober 2013

De store gutta

Når man går gravid, er det gjerne noen måneder der vanlige bukser blir for små, og buksene for gravide blir litt sånn "nei, ikke enda".
Disse olabuksene (=jeans) har ligget fra da. 
De var nå blitt alt for store, men inneholdt jo mye fint stoff. 

Jeg fant ut at jeg ville prøve å sy dem om til bukse til guttene mine. 
De er 8 og 10 år. 

 Her er eldstemann i sluttresultatet. 
Han fikk velge stoff til forlommene. 
Det er fra et putetrekk jeg kjøpte i bruktbutikken. 
Han syntes det var veldig tøft og var ikke i tvil da han skulle velge. Det minner litt om lydbølger og lyn!
Baklommene fra de opprinnelige buksene har jeg bare beholdt.

  
Hvis jeg skal lage et par til, vil jeg bruke dongeristoffet som blir til overs til to store firkanter på knærne. 
Guttene mine er fæle til å få hull der :)
Redesign 

11 kommentarer:

  1. jøss,så fine de ble.Jeg var inne på nettet for å få litt inspirasjon og da fant jeg disse tøffe buksene,så nå blir det en kopi av disse altså:-) av mitt tøy som ligger her å roper om å få komme til nytte. Håper det er greit for deg. Ha en fortsatt fin dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempekoselig å høre at du ble inspirert. Klart du kan gjøre det samme :)

      Slett
  2. Så flink du er! Buksene vart kjempefine:) Digg med gjenbruk altså;) Og kjekt når gutta er med og bestemme så blir det i allefall brukt:))

    SvarSlett
  3. Wow! Så fine de ble:-) Liker også at det er akkurat gravidebuksene som er gjenbrukt:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo i grunnen veldig sant - jeg hadde ikke tenkt på det slik :)

      Slett
  4. Hvor er de flot lavet, og meget lækre... Elsker refashioning ;0)

    SvarSlett
  5. Kjempefin redesign! Du er veldig god der altså:)

    SvarSlett
  6. Så fine de blei! Og så fint at gutten din vil ha en sånn bukse. Min eldste var totalt ferdig med ribb i livet og beina i første klasse, eller iallfall på noe annet enn ei kosebukse hjemme.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her i huset elsker gutta joggebukser og behagelige bukser så jeg må nesten tvinge på dem olabukser med gylf i selskap - heldigvis :)

      Slett