tirsdag 26. november 2019

Stående retro







Jeg har kost meg med å lage bivoksklede.
På bildet kan du se hvor stivt det ellers så myke og slappe stoffet blir når man stryker bivoks inn i det. 

DIY
Jeg klipper et passelig stort stykke rent bomullsstoff. 

Legger bakepapir - litt stoff som det kan komme voks på (for å beskytte strykebrettet), stoffet jeg har valgt til kledet, biter av bivoks  og så bakepapir på toppen. 

Så er det bare å stryke (gjerne med et gammelt jern som det ikke er så nøye om får voks på seg).
Når voksen smelter, suger stoffet dette til seg. 
NB: Den smelter og sprer seg raskt utover i tøystykket. pass godt på så det ikke kommer voks på steder du ikke ønsker det. 

Vips - så har man et greit bivoksklede som kan brettes rundt ost, brød eller matpakken for å unngå å bruke plast. 





PS: Vil bare si at jeg leser bloggen til alle jeg har linket til på sida mi, men får ikke lengre kommentert. 
MEN- følger altså med hos dere alle og synes det er veldig koselig at noen fremdeles blogger litt  :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar