fredag 27. mai 2016

Sommerfuglbukse


Det er fremdeles liv her i sør ...
...og jeg syr fortsatt. 
Ny sommerfugelbukse sydd av en stor, brukt jeans.
Viser i tillegg de gule sommerskoene til minsten (som alt er brukt :), ei tøff t-skjorte i økologisk bomull med kutrykk kjøpt på Epla og en liten vest som er godt kjent i Danmark - Bella vesten. 
Jeg har kjøpt den brukt. 
Skulle ønske jeg kunne strikke slike, for de er veldig søte. 

Nyter fint solskinn. 
Gleder meg til helg sammen med mann og barn. 
Håper alt står bra med dere som fremdeles stikker innom bloggen :) 

7 kommentarer:

  1. Fint antrekk til sommeren :) Bella er kjempefin, og ikke vanskelig å strikke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.. Ja, jeg skulle nok klart å strikke den om jeg bare hadde noen å spørre om hjelp underveis, men jeg har ikke noen strikkehjelp....

      Slett
  2. Sikke nogle skønne ting til bette-pigen :-) Og skønt at du fortsat får syet :-) Har netop modtaget stor pose med brugt tøj fra en kollega-veninde. Hun har tvillingedrenge, og hun har simpelthen givet mig så meget fint brugt tøj de sidste par år. Så mine syplaner er blevet ændret lidt - der er jo ingen pointe i at sy en masse sommertøj til Bettefisen, når vi lige har modtaget en stor stak! (jeg er dybt taknemmelig for al den skønne genbrug!)

    Jeg kigger altid forbi; men jeg har også lagt mærke til, at der for tiden er lidt stille i Blogland...jeg gør alt hvad jeg kan for at være aktiv og kommentere. Men mon der snart skal en blogleg til at hive folk frem igen, eller er Blogland blevet fortid...og sidder folk nu på Instagram eller hvad de forskellige fora hedder? Jeg aner det ikke...
    Håber I får en vidunderlig weekend! KH Lilly

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er muligens på Instagram folk er. Jeg følger ikke med der jeg heller :) Så supert å få overta så mange klær - da skjønner jeg godt det ikke er nødvendig å sy så mye. Kanskje heller sy litt til deg selv? Jeg har planer om å sy ei sommerbukse til meg selv.... må bare få litt ekstra tid :) Klem :)

      Slett
    2. Jeg forbliver nu også her i Blogland! Har været på Facebook i mange år, men det var primært i forbindelse med dyrevelfærdsarbejde. Jeg har stort set lukket profilen ned, og jeg mangler blot at få den helt slettet. Har det ikke godt med, at mine informationer bliver solgt og at den amerikanske regering "kigger med"...og så synes jeg også, at Facebook og andre sociale medier virkelig har taget alt for meget over. Folk snakker aldrig sammen RIGTIGT mere.... (jeg er et gammelt brokhoved nu!).
      Anyway, ja, jeg overvejer faktisk også, om det ikke netop er tid til at sy noget til mig selv!! Mangler virkelig nogle shorts (også til træning hos min fysioterapeut), og jeg har masser af isoli fra genbrug ;-)
      Spændende med dit mulige sommerbukse-projekt :-D KH Lilly

      Slett
  3. Kjempefine plagg:)Flott gjenbruksbukse med søt sommarfugl! Kjekt at du får sydd litt innimellom. Litt sying blir det her også men ikkje slik som før. Skal snart opne for ny sesong i Postkjellaren men i år blir det berre ope nokre få helgar når der skal vere andre arrangement i bygda. Smertene styrer ennå kvardagen og koda er foreløpig ikkje knekt. Den første diagnosa har nevrologen gått bort i frå sidan ingen medisin mot det hjalp. No prøver eg ut medisin som blir brukt mot clusterhodepine. Hadde god effekt i to veker men så kom det tilbake.
    Tenker ofte at eg skal blogge men manglar ånda. Koselig at du bloggar av og til.... saknar kontakta her inne. Veldig få som er aktive lenger. Har fortsatt kontakt med enkelte på instagram då....
    Ønsker deg ei fin helg:) Klem.

    SvarSlett