fredag 29. januar 2016

Kortkveld


Det har vært hektiske uker etter jul. 
I tillegg har vi fått hilse på den sedvanlige influensaen. 
Det er visst svineinfluensaen, som ikke heter svineinfluensa lenger, som regjerer denne vinteren.

Vi var blant de "ulydige" som ikke tok vaksinen da "alle" ble anmoda om det.
Jeg var usikker, men er glad for det etter at man kunne lese historiene om de som fikk narkolepsi i etterkant...

Vet ikke om de som tok vaksinen får denne influensaen i lettere utgave nå, men uansett så har vi andre  visst nok antistoffer til at den ikke er farlig for folk flest, lengre. 

Før jeg ble syk, måtte jeg finne på noe å gjøre med minstemann. 
Har spart på mange gamle barnebøker som noen skulle kaste på søpla. 
De var ødelagte i permen, men hadde så mange fine bilder. 
Jeg tok vare på dem og så har vi klippa og limt og kost oss med å lage alle slags kort.


Jeg får den samme gleden av slikt arbeid som når jeg koser meg med stoffene mine. 
Det er noe med motivene og fargene som er balsam for sjelen. 


  
Kortkveld :) 

Kort til enhver anledning :)

Kort til store og små :) 




11 kommentarer:

  1. Det var lurt å ta vare på de bøkene, for her fikk du mange fine og koselige kort!
    God bedring til dere, influensa er ikke noe kjekt å ha i hjemmet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Birgritte. Så koselig at du la igjen melding :)

      Slett
  2. Har dere laget alle de kortene? Det var mange. :-)

    Takk for hyggelig melding hos meg. Jeg blir inspirert av deg, så da sender vi inspirasjon rundt i ring. <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi har laget alle de kortene. Når man har tre barn som drar i bursdagsselskaper til alle av samme kjønn i skole og barnehage blir det mange kort som skal deles ut hver år. Sånn ca 3 x 12 kort deles ut til andre barn hver år :) Så koselig at vi kan sende inspirasjon rundt i ring - jeg gleder meg til å sy litt i dag :)

      Slett
  3. Ååååå så mange fine kort! Heilt nydelige var dei:) For ein herlig syssel - og sååå kjekt å ha så mange kort på lur for alle slags anledningar. Superfine motiv - og veldig lurt å spare på dei øydelagde bøkene med fine motiv. Slik er eg også, sparer på alt mulig på ei von:))

    Så kjedelig med influense då! Her har vi heldigvis ungått den men forskjellig anna har ramma oss. Først fekk mannen eit alvorlig akutt illebefinnande og eg og sønnen måtte faktisk til med livredning. Det var ekstremt skremande og ei vond oppleving men det gjekk heldigvis bra. Ambulansen kom heldigvis veldig raskt og tok over. Samtidig med dette vart svigerfar også sjuk og etter nokre dagar gjekk han desverre bort. Torsdag vart han gravlagd. Så det har vore ei tøff tid for oss. Men no ser vi berre framover og håper vi har brukt opp kvota vår for ei stund.

    Ønsker deg ei fin helg:) Klem frå meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj, ja da har dere opplevd mye dramatikk. Så godt at det gikk bra med mannen din til slutt selv om det nok må ha vært utrolig skummelt da det stod på. Ikke bare å skulle til med livredningsøvelsene. Vi hadde kurs i dette på jobb, men jeg tenker stadig at jeg nok hadde fått helt panikk og glemt alt sammen om noe skjedde... Ja, da har du også mista svigerfaren din. Det er rart når så mange er syke og noen dør rundt en. De har alltid vært der, og så kan man aldri snakke med dem mer. Vemodig.
      Stor klem fra meg :)

      Slett
    2. Takk... ja det er rart når dei forsvinn desse som alltid har vore der for oss. Trøysta får vere at svigerfar var klar for å reise og var sikker på å få møte svigermor igjen. Han har sakna henne veldig sidan ho døde for 5 år sidan. Men det er rart og vemodig å tenke på at begge er borte. Veldig glad for at det gjekk bra med mannen...så får vi bere håpe det ikkje skjer igjen. Merkar at eg har fått ein veldig angst for det og er stadig på vakt. Og det er slettes ikkje bra for mi helse. Han er under utredning no så forhåpentligvis får vi nokre fleire svar etterkvart.

      Slett
  4. Så mange fine kort dere fikk laget! Det var en kjempegod ide å bruke gamle slitte bøker til det.

    God bedring til dere all sammen :)

    SvarSlett
  5. Å så fine kort . Mye koseligere å få et selvlaget enn et som er kjøpt ! Knallgod ide du har der. Gjenbruk er både gøy og fornuftig!
    Klem Linda

    SvarSlett
  6. Så koselig arbeid sammen med minsten!
    Til jul laget jeg små bøker til de tre minste barnebarna. Jeg fortalte om "jul i gamledager" ( da jeg var liten) og illustrerte med gamle julekort. Det var veldig populært :)
    Svineinfluensa er jeg ikke vaksinert mot. Har ikke hatt det heller, men litt magetrøbbel, uggen, hodepine, vondt i halsen og alt som hører vinteren til. Håper dere alle er friske og raske nå! :)

    SvarSlett
  7. Excellent site I have bookmarked your site..

    SvarSlett