fredag 7. august 2015

Fremdeles kuppsjanser?



Det har blitt noen loppemarked på meg denne sommeren også. 
Spenningen er der fremdeles selv om jeg har skjønt at ikke jeg kan forvente at det skal være fullt av Cathrineholm, Figgjo og Arne Jacobsen der :) :) 

Et veldig fint loppemarked familien dro på, hadde flere aktiviteter ved siden av loppisen: hesteridning, salg av kortreiste mat, blomster- og krydderplanter og alpakka garn. 

Vi storkoste oss, og spesielt gøy for meg var en tilhenger full av klær og andre tekstiler der vi kunne fylle en plastpose for 20 kroner. 
Det var ingen tekstiler med retromønster, men en del fine dukkeklær, broderier og en bluse til meg.

Dette fine tekstiltrykket lå også rulla sammen i tilhengeren, og ingen tok seg tid til å rulle det ut. Da jeg gjorde det, likte jeg motivet og fargene med en gang. Det var noe med det som gjorde at jeg fikk en god følelse. 

På nettet googla jeg kunstnernavnet som stod på og fant ut at det er en anerkjent svensk keramiker og tekstilkunstner: Ilse Roempke. Du kan lese litt om henne her og se andre fine tekstilbilder hun har laget her. 

En tidligere kollega av meg som samla på kunst, sa en gang til meg: Elisabeth, kjøp bare kunst du liker. Ikke bry deg om prislappen. Liker du ikke bildet, hjelper det ikke at det koster en formue. Det er du som skal ha det på veggen. 

Det er jo mye rett i det :)  

3 kommentarer:

  1. Det var då eit veldig fint tekstiltrykk! Behagelige farger og rolig og fint mønster. Eit godt kjøp!
    Dårlig med loppis på våre kantar - har ennå det første til gode i år. Men veit det skal vere eit stort i nabobygda om to veker. Så då er det berre å spisse olbogane og ta på løpesko for der er det trengsel! Likar det egentlig ikkje men torer ikkje la vere - tenk kva eg kan gå glipp av....hi hi :) Og det beste av alt er at der er veldig lave prisar. Gler meg allereie;)
    Ønsker deg ein fin søndag. Klem.

    SvarSlett
  2. Så gøy med et loppemarked med masse aktiviteter for hele familien! Som regel er det vel mor som har mest interesse av å lete etter skatter der. Du er jo en kløpper til å finne fine skatter. Enig med henne som ga deg råd om kjøp av kunst. Kjøp det du liker selv!
    Jeg har hatt en lang bloggpause i sommer, men nå er jeg endelig tilbake med innlegg på bloggen :)

    SvarSlett
  3. Sikke et smukt stykke tekstiltryk - der var du heldig! Ah, din kollega er en klog kvinde!!! Ja, man skal gå efter det, man SELV kan lide... Jeg er ikke 'label' eller designer'-crazy i udgangspunktet. Hvis jeg kan lide noget, så kan jeg lide noget - uanset hvem der står bag det :-)))) Dejligt med alle de skønne loppemarkeder; vi er også af sted ret tit i disse uger. Elsker det!

    SvarSlett