torsdag 23. juli 2015

Godt og blanda...

Et par nye grytekluter.
Jeg er veldig glad i slike som kan pynte på kjøkkenet samtidig som de er store.
De er passelig tykke, og kan brukes til å ta ting rett ut av ovnen og "korte distanser" -de er jo fora med vatt.



Fineste, gamle bærplukkeren.
Min far var en veldig flink og tålmodig bærplukker. 
Han dro avgårde - gjerne alene- og koste seg godt i skauen. 
Så kom han hjem med blåbær, tyttebær og molter i bøttevis.

Jeg er ikke like flink, men jeg kommer meg da ut noen ganger. 
Denne plukkeren er et kjært minne.


Et lite bruktfunn som jeg ble så fascinert av. 
Gardinkappe.
Har ikke sett slik hekling med fletter før.

Tenker det må ligge en god del timer bak å lage en slik en. 
Trist om noe slikt skulle ende opp i søpla...


Sommeren i år er ikke så mye å skryte av (i natt hagla det!), men jeg prøver å ikke bli så opphengt i været. Egentlig liker jeg ikke når det er så ekstremt varmt, og selv om det blåser, og vannet er kaldt, gjelder det å finne en lun plass og kose seg etter beste evne. 

Jeg har dessuten så mye å være takknemlig for, og jeg vil lage mange fine minner for de små uansett vær. Det er litt som de sier på reklamen : Disse dagene som kommer og går, de er livet. Og vi vet ikke hvor mange vi har igjen, så vi må nyte hver eneste en. 

Fin fredag ønskes alle lesere 

1 kommentar:

  1. Så mange flotte saker! Og så fine minne du har til bærplukkaren! Eg elskar å plukke bær men det blir ikkje så ofte vi dreg i skogen og plukkar lenger. Men eg har forskjellig i hagen og synest det er moro å gå ut og plukke til dessert f.eks. Den hekla gardinkappa var sjelden fin! Eg har hekla mykje gjennom åra men slik flette-hekling har eg ikkje vore bort i. Nydelig handarbeid og så flott at du tek vare på den.
    Vakkert bilde til slutt der med dei knallblå fargane! Nei denne sommaren er ikkje mykje å skryte av - men så er det slik at det nyttar ikkje å klage, ein må berre gjere det beste ut av det og finne på andre ting. Supert å kunne sy uten å få dårlig samvittigheit...hi hi.....
    Takk for gode tips m.h.t. datatrøbbel, har googla litt men forstår ikkje bæret så eg må nok få proff hjelp:)
    Fin helg til deg:) Klem.

    SvarSlett