mandag 15. juni 2015

Tid for roser


På loppis for ei stund siden fikk jeg kjøpt et dynetrekk for noe få kroner. 
Den ene siden hadde et nydelig rosemønster.
Jeg tenkte det kunne bli til ei fin bukse til minsten, og nå er den ferdig sydd :) 

Jeg er superfornøyd med buksemønsteret som jeg har tegna selv.
Minien elsker slike bukser med elastikk og har ikke brukt trange bukser med glidelås mer enn et par ganger i sitt liv. Da husker jeg at de stadig gled ned bak når hun lekte og bøyde seg. 

JA til behagelige barneklær :) 


6 kommentarer:

  1. Yay, hvor er de bare søde! :-) Og HØRT HØRT HØRT! Bløde og elastiske klæder til børn (og faktisk også voksne!) styrer for vildt - jeg er helt enig med hensyn til lynlås. Det er meget få gange, at Bettefisen har haft købte bukser på, hvor der har været lynlås. Og alle sammen har været gaver; altså nogen vi ikke selv har valgt! ;-)

    KH L

    SvarSlett
    Svar
    1. Samme her - buksen med glidelås var gaver :)

      Slett
    2. HAHAHA :-) Hvor sjovt og meget interessant ;-)))

      Slett
  2. Så kjempefin bukse - og sikkert veldig behagelig på! Då mine var små på -80 talet var det joggedressar for alle pengar! Trur knapt mine born hadde andre bukser på enn joggebukser - det måtte i såfall vere til fint. Og denne må minst vere like deilig å leike i som joggebukse:) Og det beste er at det er gjenbruk! Heilt supert! Har planer om å sy til barnebarnet etterkvart, kjøpte ribb på Stoff og Stil forrige veke. Men mora er ikkje begeistra for retrostilen så må vel finne eit nøytralt stoff ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, joggebukser er knall! Det er rart med det - de unge vil som regel ha sin egen stil. Tenker mine barn også blir slik, men jeg sparer nå på litt for sikkerhets skyld. Selv likte jeg ulike ting hver gang jeg fikk mine tre barn. Da eldstemann ble født, hadde jeg mye nøytrale ting, for jeg tenkte at det skulle barn nr. 2 overta. Med sistemann har jeg kunnet gå litt mer "banans" i fargene, for det blir ikke noen som skal arve dem på en stund :)

      Slett
  3. Så fin bukse overstrødd med roser! :)

    SvarSlett