lørdag 16. august 2014

Skitne pasteller



Noen fine brukte tekstiler funnet i sommer. 
Syntes de passa så godt sammen. 


De er jo også litt "PompdeLux -aktige" i fargene.
Vi som har små barn nå møter ofte på det rare navet. 
Det er et dansk merkenavn på klær som er veldig "inn" i enkelte kretser. Har forstått det slik på ei venninne i Stavanger. "Alle" der kler visst opp barna i slike klær.
Fargene er gjerne litt sånn "skitne pastellfarger".


Jeg vil sy noe fint av disse stoffene til minste mini, og den brukte, langerma genseren vil passe fint til. 


Det får riktignok bli til våren.

Fin søndag til dere som er inne og leser :)


4 kommentarer:

  1. Fine stoff:) Passar godt til ei lita snuppe;)
    Så flott at du fekk solgt litt på marked! Ser du, ikkje noko skummelt i det heile tatt:) Berre gøy!
    Etter to knallgode søndagar i Postkjellaren var det ein veldig rolig dag i dag. Men greit det også....då slepp eg i allefall presset med at eg MÅ sy meir. Kjekkare å sy fordi ein har lyst og ikkje fordi ein må.....
    Ønsker deg ei fin veke:) Klem.

    SvarSlett
  2. Da har jeg lært noe nytt i dag. Får sjekke ut litt. :-)

    SvarSlett
  3. Skitne pasteller høres ikke så fint ut som stoffene er:) Og jeg vanker visst ikke i de rette kretsene, for jeg har visst ikke hørt om det merket engang jeg...Ja, ja.jentene mine mangler ikke klær av den grunn!

    SvarSlett
  4. Spennende ord! Har ikke hørt det før, selv om jeg har barnebarn i den alderen. Er ikke sikker på om datteren min er inne i dette heller. Hun syr ikke, men er heldig å arve brukte klær fra en venninne med to sønner som er litt eldre enn hennes gutt.
    Deilig med en mor som syr! Når mor feirer 90 årsdagen sin i september, har jeg tenkt å takke henne for at vi alltid hadde fine og moderne klær. De var hjemmesydde og omsydde og jeg følte meg så fin i dem. Det var bare å komme med ønsker, så sydde hun til oss. Dine barn kommer til å takke deg også! :)

    SvarSlett