tirsdag 25. mars 2014

Ting i tre


Helga som var, starta loppesesongen her i sør. 
Koselig å treffe gamle kjenninger igjen. 
Det er jo slik at det ofte er mange av de samme menneskene man treffer når man går på loppis her i området. 

Kommer man litt før dørene åpnes, er det koselig å snakke litt med dem i køa før alles fokus rettes mot loppene.
Jeg traff blant annet denne koselige jenta :)

Jeg synes jeg sjelden finne så mye når jeg står langt fremme i køa og kommer fort inn. 
Føler jeg løper rundt fra sted til sted uten å finne noe. 
Når jeg tar det mer med ro, gjerne etter at andre har gått foran meg, finner jeg mer. 

Er veldig glad for det jeg fant denne helga : 
Supergreit brett i teak.  
Fine dessertglass som passer sammen med de grønne her jeg har fra før. 
(Nå kan 12 stykker spise fra samme type glass :) 
Deler til et servise med søte bondegårdsdyr.
(Jeg er veldig svak for slike barneserviser som noen kanskje har fått med seg ;)


Tenkte jeg kunne vise noen tidligere fine funn i tre.

Eplekrukke og teakbolle. 

Eplet passer flere steder. 
Teakbollen passer helt supert til tomater på kjøkkenbenken. 




Ei fin krukke og smykkeskrin. 

Slike smykkeskrin kjøpte min mor en hel haug av og gav til alle venninnene mine da jeg var lita. 
Hun var veldig opptatt av at jeg skulle gi skikkelige gaver, og ikke leker. 
Jeg syntes det var litt flaut…

Ei venninne sa da hun var blitt voksen at smykkeskrinet var en av de få tingene hun fremdeles brukte, mange år etter at jeg gav det til henne i en barnebursdag. 
Fint å høre.

Jeg har funnet et ekstra smykkeskrin likt det jeg selv hadde fra jeg var lita og ei krukke i samme tresort. 
Fine på badet.

Et underlag til grytene i samme tre, er også loppefunn. 
Det pynter fint opp på spisebordet.

Noens søppel er små skatter for meg - loppis er digg :) 


8 kommentarer:

  1. Fine ting! Jeg har også nogle af de der teakbakker - de er lækre :)

    Og smykkeskrinet havde jeg også et magen til af som barn. Sjovt at høre om din mor, som ville give ordentlige gaver og senere finde ud af at din ven fra dengang stadig brugte det :)

    Vildt sød tallerken med dyr - jeg har også en svaghed for børneporcelæn.

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
  2. Loppis er så spennande! Har ikkje starta sesongen her endå....det er i grunnen flest om hausten (ikkje det at det er så flust av det her i området då....) Enig i at det kan vere lurt å vente med å gå inn til det har roa seg litt, det fekk eg erfare i haust då vi bomma på tida med ein time! Trudde nesten ikkje det var vits å gå inn ein gong, men jammen fann eg mange godbitar, f.eks stoffet "lamunger".
    Mange fine ting du har funne i allefall - veldig søt tallerken:) Artig å høyre om mor di....var fornuftig ho! Men forstår godt at det ikkje var så gøy for deg då:)

    SvarSlett
  3. Et sånt smykkeskrin har jeg også et sted, mon tro om det ligger i Arendal? Der står også de seks grønne dessertskålene mine som ligner de du fant!

    Jeg liker også loppemarkeder, men føler alltid at jeg går glipp av mye av det jeg var på jakt etter. At de foran meg som er villig til å bruke mest skuldre og knær i trengselen alltid ser og finner tingen(-e) først..... Men det er sikkert bare en følelse, men trengselen og frekkhet/mangel på køkultur er jeg lite glad i. Uff, nå,hørtes jeg ut som ensurpomp....

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg opplever også det du nevner, men da prøver jeg å le av det. Men - har tidligere fortalt om da mannen min stod og holdt på et loppefunn som en dame bare tok ut av hendene på ham og forsvant i trengselen. Du skulle sett blikket til mannen min da han fortalte det - helt vantro over det han hadde opplevd :)

      Slett
  4. Hei og god morgen
    Så fine ting du har funnet i tre.Herlig brettet fra helgens loppemarked også likte jeg så godt eplet og den fine skålen i fin form.
    Jeg blir bare mer og mer glad i treting både lyse og mer mørke. Så jeg får nok ha øynene med meg på vårens loppemarkeder jeg også. Glad dag til deg! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Jeg har tatt en liten rundtur her, og konkluderer med følgende: Hvilken flott blogg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det var hyggelig å høre :)

      Slett
  6. Glassene er da som skabt til en ægte retro klassiker!!
    Reje coctail :)

    SvarSlett