tirsdag 11. mars 2014

Simplicity


På forrige tur til bruktbutikken fant jeg flere morsomme mønster fra 1970-tallet.

Jeg liker stilen, og jeg har jo lenge hatt planer om å sy noe gøyalt til meg selv.

Nå har jeg i hvert fall funnet noen mønster som kunne vært spennende å prøve ut. 


Mønsterne heter Simplicity. De var ganske vanlige på 70-tallet, og er ganske enkle mønster å følge. 
De er riktignok på svensk, men det bør jo gå greit …


Min favoritt er nok blusen merket nr 5 i brunt på det øverste mønsteret - jeg liker best lange ermer. 

Simplicity mønster finnes enda - her kan du se dagens versjon. 


Hva med en lekker graviditetsbluse, eller kanskje det er greiere med noen snertne tennisshorts til sommeren?
:)

5 kommentarer:

  1. Åh, så heldig å komme over desse fantastiske mønstra :)
    Outfit 2 og 4 er mine desiderte favorittar :)
    Superfine, alle ihop :) Gler meg til å sjå kva du kan trylle fram av dei :)
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  2. Jeg sydde meg mange klær etter liknende mønstre på 70-tallet :) Morsomt å se igjen!

    SvarSlett
  3. Oj så artig å sjå igjen! Så heldig du var:) Simplicity er eit kjent namn for meg....det har eg sydd av mange gonger:) Huskar at det var på svensk ja. Mange fine plagg der....gled meg til å sjå kva du lagar deg:)

    SvarSlett
  4. Antrekk nr 3 er jo artig. :-)

    SvarSlett