fredag 21. mars 2014

En av de første blusene


Denne blusen var noe av det første jeg sydde og la ut på bloggen. 
Minien kan enda bruke den selv om den er litt kort på ermene.
Da hun var mindre, fungerte den som kjole. 
Rart så fort de barna vokser :)

Jeg kan enda huske da jeg fant dette stoffet - det var også et av de første retrostoffene jeg fikk kjøpt.



Minien bruker svært sjeldent jeans. 
Hun fikk disse til jul, og jeg synes hun er fin med dem her, men slike bukser er etter min mening helt ubrukelig til små barn. Når barna leker, glir de bare ned og viser rumpesprekka, og er i tillegg stive og ubehagelige å ha på.
Det er som om jeg skulle gå på trening i jeans - 
det ville jeg jo aldri gjort :)


7 kommentarer:

  1. Skjønner ikke at de lager stive jeans i barnestørrelser i det hele tatt jeg. Her går vidunderbarnet i strømpebukse hvis han får lov. Av jeans har vi noen silkemyke baggy bukser og da er det noe helt aant ;) Fin bluse!

    SvarSlett
  2. Så fin bluse! Og stoffet var eit skikkelig dånestoff! Flott at den kan brukast endå:)
    Har aldri forstått det med trange og stive dongerikle til born....det er då sååå upraktisk og ubehagelig!

    Her kan du tru det har vore reine julekvelden i dag når pakken med stoff låg i postkassa:)
    Så berre eg får teke litt bilde så kjem det snart på bloggen:) Er SÅ fornøgd!!
    Ønsker deg ei fin helg:) Klem.

    SvarSlett
  3. Fine blusen! Liker godt farger og mønster i stoffet.
    Har noen jeans her også, de fleste er arvet og ikke så verst ift stivhet. Synes av og til d er fint t noen gensere ellers blir d mest myke bukser og ullsett her. Må jo bruke de fine slettene som svigerinne og svigermor har laga t ungeflokken her;-)

    SvarSlett
  4. Hvor er den bare sød :-))) Smukt retro-stof; og virkelig fint design :-) Hey, ENDNU ENGANG er vi HELT enige! Vi bruger heller aldrig rigtig "stive" bukser som for eksempel jeans til Bettefisen. Af samme grund som du skriver - det skal være blødt, rummeligt, behageligt og med stor bevægelsesfrihed :-)

    KH L

    SvarSlett
  5. Den var fin! Flott at hun kan bruke den så lenge. Om du syr på en ribb så blir den lang nok på ermene. Du er jo så god på ribb nå! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var jo en super ide´, Gro! Det vil jeg gjøre - at jeg ikke har tenkt på det :) Takk for tipset :)

      Slett
  6. Så søt. Elske de klærne som vokser ned barna, genialt!
    Her har eldstedatteren oppdaget stretchjeans, de er myke og gode å bevege seg i. Enig i at det selges mange stive og ubrukelige jeans.

    SvarSlett