fredag 14. februar 2014

Brennende hjerte


Da jeg var lita, brukte jeg ofte fettfarger når jeg tegna. 
Å lage hjertekort på denne måten er ganske morsomt for de små. 
Du trenger altså fettfarger og papir/papp.

Klipp et fint rødt hjerte.
Farg med rød fettstift langs kanten. 


Legg hjertet oppå kortet ditt (= Et bretta stykke papir. Dette har vært inni en strømpebuksepakke), og dra fettfargen over på kortet ved hjelp av tommelfingeren. 

Når du fjerner det utklipte hjertet, sitter du igjen med et brennende hjerte på kortet ditt. 



Å lage slike er gøy sammen med de små, men man kan jo også gi et kort til sin kjære…

Jeg har gitt et til mannen min i dag. 

Inni stod det noe som han ble veldig glad for... 


Ønsker alle ei fin helg  ;)

2 kommentarer:

  1. Ååå slik gjorde vi også då vi var ungar! Dette hadde eg heilt gløymt av!! Så gøy å sjå det igjen:)
    Vi teikna veldig mykje i barndomen - trur det var den aktiviteten vi heldt mest på med. Og teiknearka var baksida av dokumenta i permane til vår selgar-pappa:) Når han rydda i permane sine vart det jubel i heimen!
    Koselig kort du ga til mannen i allefall;)
    Ha ei fin helg! Klem.

    SvarSlett
  2. Så fint. Rigtigt sød idé :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlett