fredag 8. november 2013

Forlengelsen

 På Sparkjøp selger de noen kjempegreie bukser i 100% ull som ikke koster så mye. 
(Jeg liker aller best Nøstebarns ubehandla ull, men den koster jo en del mer.)
Merket til Sparkjøp heter Tom og Trine, og ulla de bruker er godkjent av dyrevernalliansen (med tanke på mulesing).
Dessverre går buksene bare opp til størrelse 92. 
Løsning:
Jeg har forlenga dem med ribb så de kan brukes minst denne vinteren også. 
Ribb er digg!

 Den nederste delen skal jo oppi en høy vinterstøvel så det er greit at den ikke er for tykk og klumpete oppi støvelen/støvletten.

Når snuppa er inne, kan jeg brette kanten dobbel så ser buksa litt finere ut :)

7 kommentarer:

  1. Kjempesmart! Ribb er jammen ein fin ting:) Og ingenting er som rein ull!
    Ønsker deg ei fin helg:)

    SvarSlett
  2. God ide - den vil jeg huske :-) Tak :-)

    SvarSlett
  3. Ull er gull!! Ribb er genialt :o) Fortsatt fin helg, helg med støvler!!

    SvarSlett
  4. Så lurt! Fin måte å kunne bruke det som egentlig er for smått.

    SvarSlett
  5. Veldig smart! Jeg foretrekker å bruke ull på snuppeluppa, og det her skal jeg skrive bak øret til nestemann (eldste er 2,5 og bruker str 110 nå).

    SvarSlett