søndag 4. august 2013

Sensommer

 Sommeren er på hell, og jeg koser meg med mange, nye stoffer som kan gi meg sommerfølelse også når det snør ute :) 
Snart forandrer jeg en god del på stoffene som ligger til salgs i stoffbutikken i margen her. 
Tror de stoffglade kan glede seg...


Nevnte i starten av sommeren at vi skulle slutte med bleier på minste mini. Hun er to og et halv år, så det passa fint nå. 

(Min bestemor på 96 synes det er sjokkerende hvor gamle barna nå til dags er før de læres opp til å bruke potte. Det var annerledes før i tida når man ikke hadde det så lettvint med papirbleier :) 
Overgangen til truser har gått veldig fint. Vi har brukt et enkelt belønningssystem som jeg har brukt til guttene mine også.
 Jeg har laga et superenkelt skjema med ukedagene nedover et A4 ark. Hver gang barnet tisser, får det et lite klistermerke klistra inn i skjemaet. Kommer det "tyngre ting", får hun to klistermerker.  
Det er veldig stas, og hun har bare hatt noe få "uhell" :) Skjemaet bruker jeg stort sett et par uker, så går det greit uten. 
(Jeg har forresten spart på guttenes skjema, og begge synes fremdeles det er gøy å se de fine klistermerkene de fikk da de slutta.) 

Siden hun nå går på do alene, passer det dårlig å bruke bodyer med lange "haler" som henger ned når hun setter seg på doen. Dermed lurte jeg på hva jeg skulle gjøre med en haug fine bodyer jeg hadde liggende. Løsningen ble å enkelt klippe bunnen av og sy sikksakk rundt. 
Lett som en plett, og helt greit sluttresultat. 

Hadde ikke bry til å brette opp før jeg sydde, og det ville dessuten gjort den nye genseren for kort. 


1 kommentar:

  1. Jeg er bare en lille bitte smule vild med de to stoffer til venstre ;0)

    SvarSlett