lørdag 30. mars 2013

Påskekaker

Vi har bakt påskekaker i form av den fine kaninen Miffy.
Disse smaker litt som kransekaker.
De er helt uten sukker, melk og mel.

Oppskrift: 
400 gram malte mandler
3 eggehviter
6 ss bjørkesøt (xylitol)
1 ss kanel
1 ts vaniljepulver

Bland alt sammen. 
Kjevle deigen ut mellom to ark med bakepapir. 
Ca 0.75 cm tykk.
Stikk ut figurer.
(Nok til litt under to brett med kaker.)
Stekes i 10-15 minutter på 170 grader. 
De skal være litt seige inni, som gode kransekaker. 

Miffyformene kjøpte jeg på Etsy. 
De er geniale, for det fulgte  med en liten utpresser som både lager fint mønster på kakene, og som skyver deigen ut på bakepapiret. 


Før malte jeg alltid mandelmelet på en mandelkvern. Litt bry. 
Nå kjøper jeg dette ferdigmalte mandelmelet på Iherb. Jeg var litt sein til å "oppdage" denne nettbutikken, men nå er jeg veldig begeistra.  

Hvis du ikke har handla der før, kan du bruke 
min rabattkode: OWA398 og få 10 dollar i rabatt første gang du handler.  
De har mye rart. 

Ta en titt her og bli fristet. De selger matvarer, te, "supermat", kremer, såper, tannkremer, sminke osv som vi ikke får tak i her, eller som er mye dyrere.
Det eneste du ikke bør handle, er vitamintabletter. 
De stoppes av tollvesnet. 
Husk også å handle for mindre enn 200 kroner for å slippe toll. 

Nå - påskekrim :) 

7 kommentarer:

  1. Ahhh..... De så jammen meg gode ut :) Og stilige former ;)
    Kos deg resten av påsken også :)
    KLÆM

    SvarSlett
  2. Åh, Miffy :) og så som kager - så bliver det ikke bedre!
    Jeg håber, du har det godt Elisabeth? Freja er langt om længe sluppet af med sine mange småsygdomme - i hvert fald indtil videre 7-9-13 - om det skyldes, at vi skiftede komælken ud med rismælk, som du anbefalede, hendes eget immunforsvar eller en ny astmamedicin, som vi bruger, når forkølelserne sætter sig på lungerne, vides ikke, men så længe det virker, og Freja er glad, så er jeg glad :)
    Kh Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så slitsomt og vondt å se de små syke hele tiden. Det er så godt å høre at du merket forbedring da dere byttet til rismelken :) Vi har det veldig fint nå, men jeg skulle ønske jeg hadde lært om dette med kumelken da vår sønn var mindre. Det hadde spart oss for mange, tunge sykdomsperioder. Stor klem til deg, Line :)

      Slett
  3. Veldig søte harepuser. Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  4. Nej nogle fantastiske kageforme! De er da bare for søde:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
  5. Kjempestilig! Og oppskriften ser veldig god ut :-)

    SvarSlett
  6. Kjempestilig! Og oppskriften ser veldig god ut :-)

    SvarSlett