onsdag 16. januar 2013

Ny bok



Selv om jeg er veldig glad i Elsebeth Gunthers oppskriftsbok, så har jeg nå kjøpt meg en ny oppskriftsbok.
"Sy til piger 2-6 år" av Carole Favero.

Det er kjekt med flere mønster.
Den har mange enkle oppskrifter. 
Kjoler, bluser, skjørt, vesker og bukser (23 mønster). 
Buksene var jeg ikke så begeistra for, men de andre likte jeg. 
Søtt foldeskjørt og bluse med rundt bærestykke. 



Lappeteppet mitt har ferdig forside, men jeg har ikke nok fyllstoff. Dermed er det blitt en pause på det prosjektet :) 

6 kommentarer:

  1. Ser ut som en fin bok !
    Den nederste kjolen var kjempefin, passer til hverdags og fest.

    Janne

    SvarSlett
  2. Det ser ut til å vere nokre fine modellar der, ja:) Eg også likte den nederste kjolen.

    SvarSlett
  3. Den bog fik jeg i julegave og har lige prøvet et af buksemønstrene....det behøver jeg så ikke at prøve igen....jeg vender tilbage til Minikreas buksemønstre i stedet:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
  4. Den har jeg sett på flere ganger i butikken, og irritert meg over at den er pakket inn i plast, så man ikke kan bla litt i den... Takk for at du viser noen av modellene!

    SvarSlett
  5. Alltid fint å få en ny bok, håper noen av modellene blir fine. Når du bare får prøvd dem. Mye hygge i å titte også. Jeg abonnerer på Ottobre, og koser meg skikkelig når det kommer et blad (4 barneblad og 2 voksenblad pr år). Men, jeg lager jo ikke så mange ting, så det er masse jeg aldri får laget. Det er ikke så ofte jeg lager noe flere ganger, men det er ikke fordi jeg ikke blir fornøyd, det er fordi jeg liker å teste ut nye ting.

    Prøv å få tak i sånn bomullsfyll som jeg brukte, og spraylimet. Det var så veldig lettvindt å sy sammen da, og det ble veldig pent. Er spent på hvordan teppet ditt blir! :-)

    SvarSlett
  6. Såg ut til å vere mange fine modellar der ja:)
    Koslig med foldeskjørt, det vekker barndomsminner:))
    Eg abonnerer på symagasinet og der er mange fine mønster, både til barn og vaksne.

    SvarSlett