tirsdag 22. januar 2013

Friskt


Litt toalettveskeproduksjon i friske farger. 
Jeg kjenner at jeg lengter til våren når vintermørket henger over oss hver morgen og kveld. 
Rart i grunnen. Jeg gjorde ikke det for noen år siden. 
Kanskje det skyldes alderen? 

I helga så fikk jeg trykka feil så TV´n plutselig ikke virka. Jeg var gressenke, og bestemte meg for ikke å prøve å fikse det. Dermed måtte jeg og barna klare oss med bare radio. 
Jeg storkoste meg, men 
eldstemanns ble ganske desperate da han forstod at det ikke ble noe TV på han. 
Jeg prøvde å forklare at da jeg var liten, hadde vi bare en 
TV kanal. Den viste jo ikke mer enn kanskje én time med barneprogram pr dag, og ikke noe starta før i sekstida hver kveld heller.. 

For en utvikling vi har hatt.
Kanskje ikke bare til det bedre? 

Ikke slik å forstå at jeg er i mot TV, men jeg tror det er viktig å kunne skru mer av. Tror også at at det i høyeste grad gjelder mange av oss voksne. Vi bruker sofakroken og TV´n til å slappe av, men ender opp med å være stuptrøtte fordi vi fristes til å sitte for lenge oppe... 

11 kommentarer:

  1. Det var ei frisk og fin toalettmappe! Herlige fargar, minner om våren!
    Kjenner meg igjen i det med å verte sitjande oppe og sjå TV, er litt håplaus med det ja.... eller så sovnar eg foran TV-en og får ikkje sove når eg legg meg....

    SvarSlett
  2. Så nydelig toalettmappe! Spreke fargar til å bli glad av:)
    TV ja...eg prøver å skru den av på kveldane viss det ikkje er noko spesielt eg skal sjå! Det er deilig, men så blir eg ofte sittande alt for lenge foran pc'en i stedenfor!!

    Silje

    SvarSlett
  3. Lekker toalettmappe, den blir man glad av!
    Tror du har rett angående tv-titting. Vi kunne definitivt slått av kassa litt oftere.

    SvarSlett
  4. KNall fin!
    Må sy med glidelås her også snart.. lenge siden sist! Takk for fargerik og fin inspirasjon!!

    1 stk, supertrøtt voksen her.. nå skal tv og data av.. Natta! ;o)

    SvarSlett
  5. Hvor er den fin, lækkert stof søde, sidder du aldrig stille????
    kh Libbie

    SvarSlett
  6. Heisan
    Frisk og vårlig toalettveske! Du holder virkelig koken ved symaskinen, jeg har ikke fått sydd så mye i det siste.
    Ja, jeg tror det er viktig å kunne være litt selektiv med tv-programmer og ikke nødvendigvis sette seg pal ned fra tidlig kveld til en legger seg. Her i huset er vi sikkert litt strenger enn mange andre hjem med tv-titting og ungene. Morgen-tv er bare i helger, for vi sitter sammen og spiser frokost med stearinlys på bordet og det hele og prater under hverdagsfrokostene. Så er det ikke tv etter skoletid (med en time Fifa-fotballspill) Tv-tiden starter fra kl.19 om en har lyst til å kikke på tv.
    Det er minus 17 grader her i dag, brrrr.....
    Glad, kreativ dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Den er så smuk og forårsagtig:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
  8. Jeg er kjempefornøyd med toalettmappa fra deg!!

    SvarSlett
  9. Hvilken energibombe av en toalettmappe !!
    Du har så mange fine stoffer :)
    Ja er det ikke rart å tenke på at vi hadde are 1 kanal.
    Men det snedige er jo at vi ser ikke på så mange kanaler, likevel om vi har mange ( ser kun de norske ). Det er egentlig deilig med slike dager hvor den ikke står på.

    Janne

    SvarSlett