torsdag 10. januar 2013

Bleietips



Over 50 000 ganger har noen kikka inn på bloggen min siden jeg starta. Det er skikkelig gøy. Stadig er det noen som legger igjen en liten hilsen også, og det er enda kjekkere. Noen er nye, og det er så spennende å "se" flere av dere som leser bloggen. De fleste som legger igjen kommentar er "gamle kjenninger", og dere setter jeg veldig stor pris på.
Ha en super kveld, alle sammen :) 

Her vil jeg bare vise at jeg har sydd ei lita dukkebleie av en vanlig babybleie. 

Jeg tok utgangspunkt i bakstykket der de to klister/borrelåsliknende lukkemekanismene sitter og klippa resten av bleia mindre. (Litt søl, fordi det inni bleiene er noen små gelékuler.) Først sydde jeg bakdelen inn og så sydde jeg rundt kanten jeg hadde klippa med tett sikksakk. 
Et lite hjerteklistermerke ble satt på som pynt. 

Det selges bleier til de litt større dukkene som heter Baby born, men min dukke er mindre så de ville ikke ha passa. I tillegg synes jeg 59 kroner er veldig dyrt for 5 dukkebleier. Denne bleia kom på knapt en halv krone, og ble sydd på mindre enn 10 minutter. 
Bleia falt i smak hos minien her hjemme, og i kveld har hun tatt av og på bleia maaaange ganger :) 


Til dere som har barn som bruker bleier,  vil jeg tipse (usponsa :) om at de selger "best i test" bleier (link her) hos alle Coop butikkene til bare 19 kroner for 50 bleier dersom du har Coop kort. Vi har bare brukt slike til sistemann, og de er bedre enn Libero som vi brukte til de to første barna. De kommer også godt ut hos Grønn hverdags miljøvurderinger og er Svanemerka...

8 kommentarer:

  1. Takk for tips! Her går det også i dukke turer ;0)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Smart, de babybordnbleiene er alt for dyre. Jeg har sydd en i stoff, den holder lenger. Hadde tenkt å lage fler, men har ikke kommet så langt. Laget mønster, men det må justeres litt. En dag om ikke alt for lenge (håper jeg) skal jeg skanne og sende deg strømpebuksemønsteret jeg lovet deg. Jeg er skikkelig treg, men jeg har ikke glemt det! :-)

    SvarSlett
  3. Så smart !
    Jeg er tante til ei lita jente, og hun fikk dukke av meg til jul..hunmå jo ha bleie også ;)

    Du skal vite at jeg setter utrolig stor pris på, alle de trivelige kommentarene du legger igjen inne hos meg også :)
    God helg
    Janne

    SvarSlett
  4. Heisan
    Er ikke helt inne i bleieverden lengre, hi,hi.
    Tusen takk for stemmen din!
    Og grattis med mange klikk, det er inspirerende å se mange er innom.
    Glad helg til deg og dine! Nå er det klart for reker og første Idol-sending.
    Klemmer fra Kapara

    SvarSlett
  5. Takk for tips! Det kommer godt med. Vi har to bleiebarn... Regner også med at jeg på sikt må skaffe dukkebleier siden sistemann ble jente :)

    SvarSlett
  6. Skal lage slik til lillemor sin lille babydukke! :) Hun er veldig oppatt av at dukken ikke har bleie stakkar! :) Vi bruker også Coop bleiene når vi ikke bruker tøybleier.

    SvarSlett