torsdag 26. januar 2012

Mamma


Å være mamma... 

3 timer med sammenhengende søvn i natt...
Skriking av lita tulle som har høy feber...
Ingenting kan få meg så langt ned i kjelleren som de minste...

Vet det ikke er lenge siden jeg viste dette bildet at Christian Krohg, men jeg bare måtte bruke det igjen. Det er bare helt nydelig, og jeg blir ikke lei av å se på det... 

Det får meg til å se mer positivt på min situasjon. 
Det er alltid noen som har hatt det verre, og har det verre... 
Jeg skal nok klare det jeg også...
Sånn er jo livet...

En plagsom undersøkelse avdekket at bruk av Paracetamol kunne knyttes opp mot økt sjangse for astma og allergi. 
Hvem vil vel gi sitt barn det? 

Da jeg var liten og syk, stakk man ikke bare inn en Paracet slik som man har gjort de siste tiårene...men du så mye enklere det er.
Her kryper vi nok til korset og bruker en Paracet dersom ikke feberen går ned snart. 
Dårlig samvittighet - gå vekk! 

10 kommentarer:

  1. Huff, ikke stas med syke barn - god bedring!

    SvarSlett
  2. Nydelig bilde:)
    Ikkje kjekt med sjuke barn.Håpar ho snart blir frisk:)

    SvarSlett
  3. Ikke gøy mens det står på som verst, nei. God bedring!

    SvarSlett
  4. Åh ja, det er hårdt med søvnmangel!!
    God bedring med din lille tulle! :)

    (Som mor kan man få dårlig samvittighed over næsten hvad som helst.)

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner meg igjen... Søvnløshet og feberbarn kan vippe deg helt av pinnen! Og den medisineringa,-slettes ikke en god følelse å gi det til barn. Her har vi i det siste heldigvis greid å redde mye med varm solbærsaft og kos i sofaen, men blir feberen for ille er det jo ikke annet å gjøre...
    God bedring til den lille og deg:o))

    SvarSlett
  6. Dette kjenner eg att ja! Hadde ein periode på nesten to månadar i fjor, der sonen hosta og spydde kvar natt, på grunn av barneastma trur dei, men det var det ingen som fann ut før seinare.

    Når det gjeld bruk av paracet, kan eg seia at du kan jo variera og bruka ibux mikstur av og til. Det fungerer betre på sonen vår enn paracet, og ein halv dose er nok til at feber forsvinn hjå han. Bør ikkje brukast så mange dagar på rad, på grunn av at det er sterkt for magen i lengda, men nokon dagar går fint. Berre eit tips;)

    SvarSlett
  7. Det bildet er bare helt nydelig, bruk det gjerne flere ganger. Kjenner meg igjen, syns det der med oaracet er litt vanskelig, burde gi siden ungen plages, burde ikke gi fordi det er andre farer. God bedring, håper du får sovet litt snart.

    SvarSlett
  8. Uff da. Det er ikke noe godt med sykdom. Ønsker god bedring og en fin helg til dere :)

    SvarSlett
  9. Årh ja, hvor har du ret!

    SvarSlett
  10. Det bildet er utrolig- og veldig beskrivende!

    God bedring :)

    SvarSlett